har din kanin konstiga vanor?
Som rubriken lyder. har dina kaniner eller din kanin några konstiga vanor :P skriv och berätta om dem i denna tråden!
Skalman har en konstig vara. Alltid när man ska bära honom, alltså hålla honom under rumpan och så honom mot kroppen så sträcker han ut baktassarna och gör sig så lång som möjligt! känns som om jag håller i en iller ^^ han blir liksom helt lealös i kroppen. haha
Medarbetare på Hundar.ifokus

Min kanin har jättemånga konstiga vanor ;)
- Hon kommer fram till en när man öppnar box-dörr'n och nästan smiter ut
- Hon klättrar över hindrerna
- Hon kan sätta sig på rumpan :)
- När man har henne i famnen brukar hon när hon var liten klättra upp på ryggen xD
- Brukar hoppa upp på sitt hus tak och pussa mulen på hästen :) det är sant, mamma berättade det. Sååå sött!

1. bor din kanin med en häst?:P
min kanin har typ inga dåliga vanor :P
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!

#2: Nej då, men boxen bredvid finns det en häst, min lilla sötnos oxå :)
Putte hoppar altid upp på axeln när man håller honom. Och Chibi-chi hoppar upp på kaninburen när han ska sova osv…
Hiroshi går på bakbenen bara ibland, lägger sig och somnar lite varstans t.ex när jag var ute och gick i sele en gång i skogen så tyckte hon att det var ett bra ställe att sova på. :P
Spöke sitter allra helst uppepå ens axel och suger på håret. Mössor, kepsar och dylikt accepteras inte utan dem drar han ner direkt. Sover på höhäcken (variera från Ikea).
Myrra lägger sig på rygg när hon inte får som hon vill eller blir sur. När man bär henne backar hon tills bakbenen och rumpan dinglar utanför.
Nelson försöker få plats i höhäcken, trots att det inte går. Sitta på ens ansikte är väldigt trevligt. När man bär honom så hänger han helt lös och somnar.
Toffla måste alltid springa in i bodelen och ut två gånger innan hon sätter sig och äter. Klättrar på en när hon är brunstig och klänger.
Not your mom, not your milk.

Fia är lite egen utav sig, men det var ingen nyhet.
- Så fort man plockar upp henne och klappar henne lite lätt på huvudet somnar hon.
- Varje gång hon ställer sig på bakbenen lyckas hon alltid göra så hon välter bakåt.
- Helt orädd för gräsklippare/hundar etc etc. En gång när pojkvännen var här med svärföräldrarnas rottis, som blir lite ivrig runt kaniner, höll jag på att skratta ihjäl mig över Fias reaktion. Wilma, som hunden heter, ställde sig och nosade + viftade på svansen som en tok vid Fias bur. Fia nosade på Wilma och undersökte om hon hade något ätbart. När hon upptäckte att så inte var fallet, vände hon tvärt ryggen till och såg nästan sur ut. *skrattar*
Albert gör precis som i #0 
Riff har också ganska konstiga vanor^^ Alltid när han är utanför buren åker öronen upp (han är dvärgvädur) och han blir som ett riktigt flygplan :P Minsta lilla ljud gör att han börjar flaxa med öronen hit och dig, ser riktigt roligt ut 
medarbetare på allergier.ifokus .
Hmm, mina har nog inte några sådär som jag kommer på. Fast Muffin är rolig när han får mat ;) Han tar tag i grönsakerna, hoppar/slänger iväg dem i hörnan och när det bara är pellets kvar så hoppar han dit och käkar lite ;)
Och sen om han inte ha fått vara ute på någon dag och man ställer sig med magen eller så nära buren klättrar han upp i famnen xD Och varje gång man rör hans öron så börjar han slicka sig själv/mig och knapra tänder (A)
Nessie har väl ingen speciellt så, förutom att hon äter grönsaken över skålen, hon går aldrig iväg med den så jag får ge den till henne så att jag kan sätta skålen där den ska vara ;D
Emma

Kom på en sak till.
Lusen tycker att all mat ska ätas i buren. Så får han en morot eller ett äpple i soffan så släpar han in det i buren innan han äter.
Förutom nötter med skal på, dem lägger han bakom ena soffan, fast så kan han inte få upp dem själv heller.
"You just have to belive…"
Kiwi flyttar alltid runder sitt hus i buren så det står på snädden, så när jag öppnar buren för att ta hennes matskål hoppar hon snabbt bakom huset i hopp om att jag ej ska kunna lyfta upp henne. x) Ser riktigt kul ut xD
Uppf. av lejonhuvad dvärgvädur
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt