Kanin iFokus

Kanin

Etikett: mat-och-utfodring
Läst 993 ggr
findusknutan
0

nyss hemkommen, äter dåligt

Jag skaffade min kaninhane i onsdags. och jag tycker att han äter lite för dåligt. Hö´t har han knappt rört och inte mkt pellets heller. så det finns knappt några pluttar i buren… När ska man bli orolig?

[BonnieL]
0

Har du kollat hans tänder?

findusknutan
0

ja, jag fick se dom när de i djuraffären lyfte upp honom vid en lättare besiktningskontroll. och bettet såg korrekt ut. (Han är 1 år gammal)

[BonnieL]
0

Kan även vara kindtänderna som endast veterinärer kan kolla tyvärr.

Valkyrie
0

min kanin hämtade jag ifrån en kaninvakt i söndags. och i onsdags kväll var hon hängig och åt inget så vi åkte in till veterinären och det visade sig att hon hade förstoppning som säkert berodde på att det var andra rutiner och byta ställe. kanske ringa en veterinär för säkerhetsskull?

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!

findusknutan
0

nu idag på eftermiddagen så började han att äta hö och sen så kom det pluppar i buren så nu känner jag mej lungnare. tack för svar.

hugoochip
0

Vad skönt!Skrattande

Inte kul när dom inte mår bra!

[BonnieL]
0

Hoppas allt går bra nu då Glad

findusknutan
0

Nu har han segat till igen med att äta. suck… om det ska fortsätta så här så får jag lämna tillbaks honom. Jag har verkligen inte lust med ett sjukt djur efter bara en vecka. Då är de deras ansvar som har sålt ett sjukt djur till mig. Blir bara lessen på dettaRynkar på näsan