Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 807 ggr
SaraDerek
0

Med ungar?

Embla min nya lejonhona som jag hämtade i lördags, hon är VÄLDIGT tjock. Förra ägaren sa att alla hennes kaniner bodde i kompostgaller burar, Jag har hört att kaniner kan para sig imellan kompostgaller :S? För isånnfall om dom kan det så kanske hon är med ungar..  Annars är hon bara tjock :P

Får väll se om det kommer smått, Men finns det nått sett att se om hon är med ungar? Kan ju inte veta om hon är tjurig eller så efter som jag precis köpt henne, Men hon ha inte byggt bo eller så..

Zvintos
0

På vissa honor går det i princip inte att veta förrän det kommit eller inte kommit ungar.
Det bästa är att räkna med att det kommer ungar, så hon har allt tillgängligt (syftar då på bolåda, bomaterial osv).

imsuchadiva
0

Är magen hård eller mjuk? Är juverna stora och hårda?

Annars så är det ju som sagt bara o vänta o se :P

SaraDerek
0

Okej. Men kan dom para sig genom kompostgaller :P? För om dom inte kan det så är hon bara "fet" xD

Magen är hård och stor, och juverna hittar man knappt :P det är som små bollar :P

Husberg
0

Kontakta den tidigare ägaren och prata med henne, skulle hon neka någon parningen är det bara vänta och se som ovanstående säger. Ställ in en bolåda för säkerheten.