Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 638 ggr
SaraDerek
0

Hanar och honor i sammarum?

Så som det ser ut nu, så måste jag ha alla mina 4 kaniner i mitt rum. Hanarna bor i varsin bur och honiorna i samma. hanarna stampar hela tiden med bakbenen, honorna med… vf gör dom det :S?

är det för att dom alla är könsmogna och är i samma rum? Skulle det hjälpa om man parade dom? osv osv!

Behöver lite hjälp!!

Zvintos
0

Antagligen stampar de för att de kanske inte är vana att det är andra kaniner i rummet, och därmed varnar för dessa nya ljud.

Att para de låter inte som någon bra idé, då jag inte anser att anledningen till det är bra.

SaraDerek
0

Men kommer dom sluta stampa då?

Och jag menade att kommer det hjälpa när jag parat dom :P

Zvintos
0

#2: Det vet man aldrig.
Det kan bli bättre om de hunnit vänja sig innan, eller så kan det bli värre när honorna har ungar.

SaraDerek
0

hmmm… Okej . Men hur skulle du gjort? Dom kan ju inte flytta ut nu i vinter. Dock så ska jag bygga en 4 fackare i träslöjden som anagligen blir klar till sommarlovet, men det är ju rätt långt dit. och lite jobbigt med stampande kaniner x)

Har 2 inneburar och massa kompostgaller som jag kan bygga av.

Hur hade du/ni gjort?

Zvintos
0

Jadu, vet ej hur jag hade gjort faktiskt.
Har enbart en kanin inomhus och han bor i ett eget rum, tillsammans med hamstrarna.

SaraDerek
0

okej :(

Men ingen tanke :P? Har tänkt i flera dagar och kommer int epå nån spec. bra idé. Har även en marsvinsbur med marsvin i, i rummet som ska få plats.

Emelie
0

Som Ninni redan har sagt så kommer de troligtvis inte fortsätta att stampa jättelänge.

Om du ställer kaninerna så att de ser varandra kanske de blir bättre, eftersom de då slipper att bara höra ljud omkring sig hela tiden. Får de ta in ljuden med både ögon & öron så borde det rimligtvis bli bättre. Men det är som sagt inte säkert.

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

SaraDerek
0

Dom ser redan varandra :/

[sstorm]
0

Min hona började stampa när hon fick ungar och de fanns andra kaniner i rummet, så de är nog ingen lösning :P