Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmänt
Läst 919 ggr
mimic
0

Besök av länstyrelsen - känner mig så dum

Idag fick jag besök av länstyrelsen för att jag inte hade någon bo till mina kaniner känner mig asdum =.(   jag hade inte något bo till dem och det var så kallt känner mig asdålig ägare som bara får låta dem stå ute.

men nu har jag redan gjort ett hus men det känns ändå så dåligt Gråter

[Wera]
0

Vrf fick du besök av länsstyrelsen? :S
Vad då bo? Man måste inte ha ett bo om kaninen inte har ungar. Jag har inte något bo åt mina kaniner, bara en mörk del utan mellanvägg.

Zvintos
0

Mindre roligt med besök av länsstyrelsen.
Och tråkigt att du inte hade några hus/hyllor till kaninerna den här tiden på året.
Men förhoppningsvis har du lärt dig något av besöket.

Ang vad lagen säger när det gäller allt som har med hållandet av bland annat kaniner, så finns det att läsa i L80.

#1: Tror hon menar hus.
Någon typ av vindskydd måste ju kaninerna ha.

Linus-the-bunny
0

Det var tråkigt att höra :( men nu har du ju det så de trivs säkert jättebra Flört

[aammE]
0

Har du dem bara i en Hage utan någonting att gå in i? Jag förstår inte hur du menar. Det är INTE lag på att ha bo om det inte är någon som har ungar, det är däremot lag på sitthylla.

jossan84
0

Kaninen måste ha en del i buren som är skyddad från väder och vind. Tror att det är det som menas. En del uteburar har ju ingen inbygd del.

[BonnieL]
0

Förstår inte riktigt.. Har du dem i en rasthage eller en bur som inte är tillräckligt skyddad?

MajaL
0

Som några andra förstår inte jag riktigt heller… =S

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Linus-the-bunny
0

Hon menar nog att hon inte har haft en bodel till kaninerna på vintern så skrev hon till men iaf :)

emms
0

#8 Det behöver man inte ha.

Emma

MajaL
0

#8 Nix, det behöver man inte. Rekommenderas tom. att man ska ha ett stort rum, i alla fall skulle jag rekomendera det. ^^,

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

riiffen
0

Altså, har du inget vindskydd? Eller menar du egentligen sitthylla? Det är inte lag på hus, men däremot ett vindskyddat ställe i buren, om inte hela buren är det.

medarbetare på allergier.ifokus .

zezagena
0

Mina grabbar (en död nu), bor vindskyddad bur på höga ben med varsin halmfylld huslåda (+ halm i hela facket), såg ingen av dem nånsin i husen ( trots minus 20 gr)bara sittande ovanpå . Hade trol varit bättre med hyllor till dem..

Om bur "öppen" överallt (nät) el står marken måste kaniner ha helst upphöjd hus/låda med halm som skydd