Kanin iFokus

Kanin

Etikett: beteende-hälsa-och-skötsel
Läst 361 ggr
Melle_bus
0

Är det stressande för en hane..........

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

…………………att ha sin bur stående bredvid en hona?

Jag har ju precis fått hem en hane på två år och placerat honom bredvid min hona.

Undrar om det kanske är dumt att ha dom så, det kanske blir stressande för honom om hon börjar att bli könsmogen? Dom får även turas om att springa fritt och sitter då gärna och luktar på varandra genom gallret.

Ska ta en kull på henne i mitten på mars så det är en stund kvar.

Vad hade ni gjort? Haft dem i var sitt rum?

Jag tycker inte det verkar som han är stressad, och inte hon heller dock så märks det att dom verkligen är intresserade av varandra.

Zvintos
0

Jag har då inte märkt att mina hanar blivit nå stressade av att ha honor i burarna bredvid.

Pinscher2
0

Jag har inte heller märkt av nå sånt. Jo kanske lite precis i början om jag har satt en hona & hane brevid varandra men inte annars.

Matilda_91
0

Albins bur står bredvid Gizmos och jag märker att han blir lite stressad. Jag tror inte han känner av det när dom sitter i sina burar för då ser dom inte varandra utan det är mest när jag varit hon Gizmo och sen går till Albins bur för då känner han lukten.

Men jag har inte Albins utehage på framsidan av huset där Gizmos Hage är, för jag vet att han skulle bli superstressad och försöka ta sig ut om dom såg varandra i hagarna, och det kan jag förstå, både Gizmo och Albin är supersugna nu och vill inget annat än att para sig. Men jag får hoppas att det inte blir eller har bilvit nån smygparning dom gånger när Albin rymt :S

KajsaM
0

Du har en lika dan bur som mej :) Den där större :D

Vissa blir stressade och vissa inte :)

Lotta_A
0

Jag tror inte att dom blir så stressade. Låt dom hälsa på varndra och sådär.

FylstaKanin
0

Stressade och stressade, de kan bli stolliga och börja markera lite överallt. Det är ju ändå en snygg tjej i buren brevid.

Har nyligen hafte erfarenheter av innekanin som var rumsren och jätteduktig, han blev stollig när det kom fruntimmer i huset…… det är nog olika från kanin till kanin.

Har honor och hanar i samma rum i kaninboden, inga problem, visst lite matstrejk ibland, då kan man ana att honor brunstar.

Clariiz
0

Är inte den röda buren för liten?? Har dom inga hus? (ursäkta frågorna men jag undrar bara..)

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

myriis
0

#7: Dem flesta kaninerna trivs utan hus ;) Men dock är det lag på att alla burar ska ha sitthylla tror jag (?)

susanne-s
0

#8 finns det verkligen en sådan lag??? Har aldrig hört talas om den!
Observera att hanen kan lyckas genomföra en PARNING genom gallret, det har hänt flertalet gånger, så ha iaf en dm mellan burarna! -  om du inte vill ha ungar förståss  Räcka ut tungan

DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

myriis
0

#9: hörde massa pladder om att det skulle komma lag på det efter årskiftet 06-07 ;o

KajsaM
0

#7 Tror att jag har läst i en annan tråd att hon har beställt en ny bur och att den bara bor där tillfälligt =)

Tina-A
0

Jag har för mig att jag också hört något sånt.. Men jag vet inte! Ska starta en tråd och fråga :P

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]