Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 815 ggr
Valkyrie
0

jag saknar den gamla valkyrie.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

det började med att jajg skulle åka till kiruna. jag hade fixat kaninvakt och allt. jag var borta i 10 dagar och igår hämtade jag henne. när jag lämnade henne var hon en busig liten rexkanin som var som en hund som följde efter mig och kunde trix. nu 10 dagar senare har hon förvandlats till en jätte som knappt kommer in i boet och bara springer runt och fånar sig, jag får inte änns röra henne och jag ska vara glad om jag bara lyckas få tag i henne. jag får inte bära henne och när jag är med henne ute i koppel är det som hon bara vill bort från mig, som hon aldrig har sett mig. jag vet att hon aldrig kommer bli den gamla goa kaninen som alltid kom fram till mig när jag kom. har det hänt er någon gång?

just nu vill jag bara gråta mig bort för jag älskar henne så mycket, hon är min bästa vän och det känns som om det aldrig kommer vara så längre :'(

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!

Em--ma
0

hur gammal är hon?

kanske e tonåren som spökar lite?;D

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

Sweetienin
0

Valkyrie är väl inte så gammal?
Har du varit borta från henne någon gång förut?
Eftersom hon blev tvungen att byta miljö och att någon annan tog hand om henne ett tag, tror jag att det kan ha "satt igång" tonårsbeteendet och trotsigheten, Hon kanske blev lite förvirrad. Men jag tror att om du bara är med henne lika mycket som vanligt och gosar och gör precis som du brukar så kommer hon vänja sig och hon kommer att bli som hon var förut!
Det kan ta en vecka, eller flera månader. Men hon kommer troligen att bli samma gosiga kanin som hon var. Tonåren går oftast över!
Lycka till! :)

Kram Johanna

Medarbetare på hermelinkanin och julen.
Besök gärna min hemsida, vinterstigens kaniner

Kristall
0

Kanske hon inte har vant sig vid situationen ännu, att hon har bott hos någon annan ett tag och sen plötsligt flyttar hem igen. Ge henne lite tid att lugna ner sig och känna sig som hemma igen. Glad

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

flikkan77
0

Har inte hft någon kanin som jag lämnat bort så men jag hade en häst som var riktigt sur på mig i minst en vecka efter att jag hade varit borta från henne.

Bet och sparkade efter mig och hade sig… men hon blev som vanligt igen efter några dagar men det var jobbigt.

"You just have to belive…"

Raainboow
0

Jag åkte bort en vecka och när jag kom tillbaka var min dvv inte alls den samma, och då var hon nästan ett år. men nu är hon helt bra igen. (Hon har ju aldrig någonsin vart så där jätte mysig å gosig, men snäll är hon i alla fall) och det där jobbiga å "sprattlande" beteendet försvann när jag tog en kull på henne, nu kan jag gosa med henne :D

Hon blir nog bra igen, hon har nog kommit i trotsåldern :)

teddybaby
0

hur gammal är kaninen när hon/han är i tonåren?

Tycker inte du ska ge upp! har hon en gång varit så pass gosig kan hon bli det igen! Precis som vi människor kan vi ändra beteende, men vi är aldrig oförenderliga. :)

Valkyrie
0

hon är 8 månader. jag har absolut inte gett upp men det är inte så kul att komma hem till en sådan kanin. hon är inte trotsig, hon är skygg nu och blivit en helt annan kanin med beteendet, jag menar inte att hon börjat bitas och sånt. hon verkar ha blivit rädd för något.

Rest in peace Valkyrie!

[BonnieL]
0

#7; Var vakten kunnig? Har du frågat hur h*n har skött Valkyrie under de 10 dagarna?

8 månader är en ganska vanlig ålder för tonåren.

[sstorm]
0

Djur kan visa att de är besvikna på en att man "lämnat" dem och den kommer tillbaka. Tex. min katt, hon vill inte att jag tar i henne :p

Valkyrie
0

hon har haft kanin förut 1 år typ men det var en liten dvv. jag har inte frågat men ska nog göra det. hon börjar bli lugnare nu men somsagt kommer det nog ta tid för att hon ska få förtroende för mig igen, hon är väldigt försiktig av sig. tack allihopa

Rest in peace Valkyrie!

kaka1234567
0

Lycka till johhana jag tror inte riktigt att du valde rätt person.

De kommer ta tid och miljö byteen kan på värka men de har jag alldrig varig med om.mena kaninner äe väldigt oräda mm.Och alla individer är olika men om de vore en erfaren person skulle de nog inte hänt något sådant .Om man hälpa att leka och urfodra på rätt sätt eller presis som ägaren gjorde.En kanin som är så ung kan ha lätt att bli otam så fort.Så så mycket upmärkasam het moste hon inte fott.

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus