Hjälp mig snälla!!!

Oj då.. Mitt råd är att du talar lugnt till Tova och kelar med henne i buren så mycket som möjligt. Så att hon lär sig att acceptera att även du får vara där! Är hon inne-eller ute-kanin?
Jättesöt är hon iaf!!! =)

Jag tror att hon blir rädd när du "fluffar" med höet..

hon e innekanin

Men du får annars vara i buren utan att hon attackerar?
Isåfall är det kanske så att hon blir rädd eller nåt, när du fluffar med höet..
Testa att öppna buren, men sträck inte in handen eller så. Praata bara lugnt och titta inte för mycket på henne. Du kan t.ex. läsa högt ur en bok som du tycker är spännande, bara hon hör din röst. Det är inte säkert att Tova vågar sig fram dem första gångerna. Om du vill vara extra "duktig" kan du ta med något gott som kaniner gillar och försöka locka ut den :)
Så behöver du bara hålla på i ca 10 minuter 2 ggr om dagen eller så.

Ja håll på mycke i buren med händerna. Klappa denne fixa hö´t ovs. Så slutar hon nog vakta =)
så e min ena kanin oxå… de e konstigt.. fast ja antar att de har me "tonårsperioden" att göra… för hon är i den åldern…

Hm, är kaninen likadan när du ska t.ex ska ta upp den? Om inte, kan du ju ta ut henne ur buren när du är där och grejar. Min hona Gizmo kan bli grinig om jag är och stökar i hennes bur men hon är inte alls rädd eller arg av sig annars. Tvärt om :)

Vi delar samma problem du och jag. Min kanin Sara kan bli väldigt irriterad om jag ska dyka in med handen och städa i hennes bur när hon ligger och vilar.
Mitt råd till dig är att låta städningen vara när du märker att hon är lite "på sin vakt". Om du har bråttom så kan du göra som jag brukar göra, lyft ut henne ur buren! Dom kan ju ha sina perioder! =) Bara att ta med en nypa salt!
ja kan inte ens lyfta ut min kanin när hon är så… då springer hon iväg å om ja fortsätter försöka få tag på henne så biter hon tillslut… :(

Så gör min kanin oxå!!! =O
Han attakerar i buren jämt iof…. =/
Jag hade en kanin för flera år sen, när jag var 10. Han var lite egressiv av sig, försökte atackera handen och bitas när man tog in den i buren för att ta/ställa in matskålen elelr lägga in hö. Jag satte på mig tjocka trädgårdshanskar och puttade undan honom när han gjorde så. Efter ett tag slutade han. Men bara när de gällde mig, för alla andra var det fortfarande klika dant. Så ingen anna vågade ge honom mat…
uppfödaren ja köpte kaninen av sa att ja skulle göra som du chessan #13 har gjort… men hon har blivit lugnare av sig nu så de kanske inte behövdes… iaf inte när ja håller på me henne…

Om du lixom håller på att klappa henne och skaffar ett förtroende kan du nog "fluffa" till höet sen.

tack för alla tipsen!!!

Berätta hur det går :)

Hoppas det blir bättre! Det är ju inte kul om kaninen vill attackera en när man ska pyssla i buren.. Smidiga tunna handskar är nog inte dumt, för det gäller ju att inte visa sig rädd heller.. Då kan dom nog lätt bli ännu tuffare skulle jag tro..
Är det vanligare att honor är så där i burarna eller??
Tror att hon försöker försvara sin bur lite, att hon inte gillar när andra kommer. Och hon märker att när hon bits så försvinner händerna som var där innan. Tycker att #13s tips? var bra, att kaninen märker att det inte hjälper att bitas utan därför ger upp.
Men att få kaninen att lita på dig borde göra att den accepterar att du är i buren, utan att behöva ha handskar på dig. Öppna buren och ge kaninen något gott och ta in handen en liten bit när du ger kaninen det goda. Prata lugnt.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Ellen_Tova detta låter presis som min kanin hane. han blir jätte sur när jag ska rätta till hans bur så jag brukar ta ut honom först. anars brukar jag säga nej skarpt när jag märker att han tänker hoppa på mig då brukar han bli förvånad att han glömmer vad han tänkte göra. prova att hålla kaninen mot golvet i buren försiktigt och sedan gör som du ska, städa eller fluffa till.

#19 Varför har du tagit bort din bild? Jag känner ju inte ingen dej :D

Gizmo har sina surdagar då hon fräser och morrar när man ska lägga in hö i buren. Uppfödaren sa att honor kan vara lite sådär ibland,.
#21: Många av medlemmarnas bilder på iFokus har försvunnit.. Likaså personliga sidan! Det har ju varit lite strul, men nu har jag lagt dit en ny bild.. Får fixa en ny pres också snart :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Jag har provt allt ni har berättat och det funkar när man ger hon godis men inte annars!!!=)

Vad bra, då är ni på god väg :)
Hej :D Ditt problem är ju ganska svårt :S Men hon var ju väldit söt!!!
Håppas någon kommer på nått och hjälper dej! //Frida

Hur gammal e hon? :)
Har du lucka både fram och på toppen av buren? (har jag även om den inte används :P då dom bor ute.) Öppna då fram luckan och låt henne själv hoppa ut. sitt en bit utan för. Jag tror detta har man att hon inte litar på dej. öppna inte heller ovansidan! Det är ROVDJUR som kommer ovanifrån när dom attakerar så ta luckan på främre delen när du sk hålla på med kaninen, då känner hon sej nog säkrare och händerna kommer in i tasshöjd istället för över ryggen där hon inte ser.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

#27 hon är 1 år

jag tror att hon går igenom sin tonårsperiod. vissa kaniner kan komma in i den väldigt sent. som min kille. han gjorde allt han inte fick hela tiden.

#31 ok då vet jag