Världens Häftigaste Bur
Nåja, jag ska få världens unikaste bur.
En med ljul så man kan köra omkring den, så slipper man lyfta buren till något annat gräsställe.
Kommer bli klar i ungefär till våren :)
Nå, vad tycker ni om en sån uppfinning?!

Låter super :D Ska ni bygga den eller har ni beställt den? : )
Har åxå tänkt på de!:) låter ju bra;D
Sara
Nattglimskaniner.webbnode.se

Farfar ska bygga den :)
Men om den har hjul är den väl inte mot marken? Eller ska dem sitta på sidorna? :P
Vi kanske ska bygga en med hjul nästa sommar :D På sidan då ;)
Emma

Vadå? Två hjul där fram, så är det nät under, så hon kan beta. Buren är alltså mot marken :)
#5 Okej ;D Trodde att du skulle sätta dem under buren, och då tänkte jag att då är ju nätet i luften ^^
Emma

#6 hehe, nej då kan ju … det gå kajko :( och det vill jag inte :(
Sån bur har min granne. Den är väldigt praktisk, som en helt vanlig betesbur med två hjul på ena sidan, fungerar ungefär som en skottkärra :)
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

#8: hehe, exact. En "kanin-skottkärra", en fiffig uppfinning! Hehe, undrar var Dixi kommer säga om den, när hon blir körd omkring :)
Åh vad smart! Ska nog sätta hjul på min utebur, den är så dryg att flytta xD
#9 du ska la inte flytta på den när hon är däri?
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
#11 vf skulle det spela någon roll?

#11: Kolla: handtag där bak där man "styr", sedan hjul därfram. Buren har inga stolpar eller liknande, utan är på gräset.
#13 menar du tippar henne lite lxm, mina kaniner gillar inte att tex tranportburen lutar
// Hanna

#14 *skrattar* nejdå! Buren är rak när den "körs". Vilken rolig bild du ritade!
#15 jaha(A)
haha brukar använda photoshop, men jag paint och laptopen kommer inte överens tillsammans som du ser;)
// Hanna
Kul!
Kör inte om kring buren när kaninen är där i.
Den kan skadda klor, tassar och ben!
min utebur har hjul :)
Jag har uteburar med hjul till mina kaniner. Ena delen av buren har tal, väggar och golv och hjulen sitter där under "huset". Längst fram på buren där det är nät har jag som ett handtag att flytta buren med. När jag flytar burarna, vilket blir varje dag då kaninerna är ute, låter jag kaninerna vara kvar. De är vana vid det och går in i själva huset medan jag flyttar buren. :)
Sedan är det nog smart om du kan "Låsa" hjulen så att den inte åker omkring på sitt ställe.
Jag har en bur med avtagbara hjul, dvs man sätter på hjulen när buren skall flyttas. Det är en bur med både innedel och utedel.
Kastanjegårdens Kaniner
Jätte fin bur! och smart lösning med hjul :P!