Kanin iFokus

Kanin

Etikett: bur-och-aktivering
Läst 1485 ggr
Fralice
0

Inne eller utekanin?

Vad föredrar du att ha,om du testat båda ?

Jag ville inte ta in min utekanin för jag älskar att gå i kopplet med honom även nu när det blev höst/vinter.

Men enligt mig verkar det som om många tröttnar på utekaniner,och de jag känner och set som inte tröttnat har haft sin kanin inomhus hela tiden?

Inte teoretiskt,utan enligt dig,vad tycker du är bäst ?:)

Zvintos
0

Tycker båda har sina fördelar och nackdelar.
Utomhus har ju nackdelen när man ska städa vintertid.
Inomhus har nackdelen för mig att jag går konstant runt med rinnande näsa pga höallergi. Tungan ute

emms
0

Jag har haft både ute och inne. Själv föredrar jag att ha dem inne. Gillar inte vädret på hösten/vintern/våren. Alldelles för kallt för mig ;D Men mina kaniner tycker bättre om att vara ute. Men dem ska flytta in i ett stall till sommaren. Tror det blir bättre och skönare för både dem och mig :D

Men ska ha en annan kanin inne då. Gillar att ha en inne. Dem får mer uppmärksamhet och det är mycket mysigare. Och dem blir tamare :)

Emma

riiffen
0

Jag har också haft både ute och innekaniner, och jag tycker att det är bäst med innekaniner. Man kan gosa med dom framför tvn året runt och har mer tid för dom :) Kan erkänna att jag är lite lat av mig på vintern, jag hatar att vara ute i kyla. Men på så sätt är det ju också bra med utekaniner, jag tvingas att gå ut och ta hand om dom haha^^ Men när jag väl gör det tänker jag inte så mycket på att det är kallt.

medarbetare på allergier.ifokus .

MixiDixi
0

Jag har bara haft utekanin, nu har jag Dixi i en box. Ja, jag tycker väl att det är okej, att man bara kan sitta i boxen och mysa, men vill ha en innekanin, men får inte :(

Kristall
0

Föredrar att ha dem ute, om man bortser från alla ***** insekter på våren/sommaren… heh. Oskyldig

På vintern är det helt underbart att gå ut till dem och pyssla med burarna och se kaninerna skutta i snön. Jag blir fylld av glädje då. =) Kanske för att vintern annars är så mörk och trist, och kaninerna lyser upp vardagen, liksom.

Sen är det naturligast för kaninerna att bo utomhus, att andas frisk luft och äta gräs från marken och gräva i hagarna.

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

[Wera]
0

Har en utomhus hos mamma och jag hade en inomhus hos mig (bor inte hos mamma, bor i egen lägenhet) men har ingen inomhus nu för min innekanin flyttade idag, men min syster har två inomhuskaniner och jag kan helt ärligt säga att utomhuskanin är det bästa som finns! :)

Så enkelt att ha utomhus, inomhus då innebär det päls och damm och smuts överallt, jobbigt att städa för då måste man dammsuga upp allt man spillt efter sig och så när man borstar kaniner (menar då mest långhåriga, ex. teddy som min innekanin var) blir det päls som flyger omkring överallt. På vintern kan inte kaninen få komma ut alls (mer än några få minuter) och om kaninen inte är rumsren blir det skit överallt när kaninen är utanför buren. Mindre roligt.

Så utomhuskanin föralltid! :)

pigelina
0

har aldrig haft inomhus, tycker det är jätte bra att ha utomhus sålänge det inte är minus^^ då önskar man att man hade dom inne och kunnat gosa länge sent på kvällarna på vintren, det går ju inte om man har ute kanin, men otroligt lätt att ha utekanin, man slipper lukten, damm, mm.

och sen kan inte jag ha inomhus kaniner därför att det skulle ta hela min plats i mitt rum om jag skulle ha alla inne och isf får jag inte plats med min hamster:P och pappa och lillebrorchan är alergiska mot katter och damm, dvs, kan känna av andra pälsdjur ibland:(

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

[BonnieL]
0

Har inte haft någon kanin inomhus pga allergiker i min familj.
Men jag tycker det är jättebra att ha kaninerna utomhus. Mina mår jättebra av det, det är naturligare, pälsen blir fin, de kan andas frisk luft och vi människor mår också bättre av att vara ute. Så; utekanin är bäst enligt mig Glad

Sweetienin
0

Jag har två  utekaniner och två innekaniner (innekaninerna ska dock flytta ut när det blir varmt igen). Ja föredrar faktiskt utekaniner. Det känns på något sätt naturligare att ha dem ute. De får frisk luft och kan leka i snön (om det nu är nån snö) på vintern. Vi människor behöver också frisk luft så då är det bra att man har kaniner ute så att man får gå ut oftaTungan ute. Fasst de jag har inne är det lättare att gosa med när det är kallt ute, för då kan jag ju bara ha dem i famnen när jag kollar på film eller så…
Men min slutsats är att det enligt mig är bäst med utekaninerFlört

Kram Johanna

Medarbetare på hermelinkanin och julen.
Besök gärna min hemsida, vinterstigens kaniner

Fralice
0

Jag älskar att vara ute så tyckte att Robert skulle få bo på trädgården helt enkelt.

Men nu längtar jag helt galet efter att ha han inne i soffan som jag hade i sommras hela tiden, och han är mer goskanin än springa runt kanin.

Dock är jag sugen på att ha en inne och en ute kanin,dock så blir det ju inget sällskap för kaninerna och det känns lite onördigt.

Eller kanske jag kan ha så och låta dem träffas just på våren/sommaren bara ?O:

Clariiz
0

Jag föredrar ute helt klart! Det är så mycket mer praktiskt och samtliga av mina kaniner som testat att bo inne har trivits mycket bättre ute!

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

twinkime
0

Jag tycker det är bäst att ha kaninerna inomhus, eftersom då kan de springa fritt över allt i flera timmar och slipper att vara själva det mesta av tiden, men visst är det härligt att hoppa utomhus med kaninerna på vintern därför har jag både inomhus och utekaniner :)

Härliga hälsningar// Felicia

http://twinkimesstars.weebly.com/index.html

Nickel
0

Jag tycker bättre om att ha dom inne, men alla mina bor ute både för att det känns naturligare för dom att alltid kunna få komma ut i hagen och springa och för att jag inte får ha som inne längre.. ;)

Fralice
0

Dem bör bli tamare inomhus ! O:

Undra hur min översociala utomhus kanin skulle bli !Flört

[Wera]
0

#14 Inte nödvändigtvis. Min utekanin har aldrig varit inomhuskanin (utom första veckan när han var liten, 7 veckor) och han är mkt tamare och snällare än de kaniner som jag haft inne.

Min första kanin var en inomhuskanin tills han vart ca 1 år och han blev agressiv, min andra innekanin bodde inne tills han blev 2 månader sen när han blev 6 månader flytta han in igen och han blev aningen agressiv ibland. Men inga av mina utekaniner har varit agressiv alls :)

flikkan77
0

Jag har en hanne inne och två honor, mor och dotter, ute och jag tycker om båda sätten. Älskar att sitta och mysa i soffan med min Lusegris men jag tycker också om att se Skuttan och Flaxa gräva hålor och leka i snön… eller bara sitta på älsklingsstubben i rasthagen och sola när solen är framme.

Hannen är dock betydligt tamare än någon av honorna men det beror på att han var bebis när jag fick honom. Skuttan var ett år och hatade redan då att bli klappad och buren. Flaxa har tagit efter sin mor så hon är inte heller så förtjust i mig.

"You just have to belive…"

[Wera]
0

#16 Kaniner som bor tsm tycker jag brukar vara "vildare"/mindre tama än kaniner som bor ensamma :)

flikkan77
0

#17 Eftersom Skuttan (mamman) dessutom muttrar, morrar och bits så håller jag inte på med henne så mycket heller. Hon har lite otrevliga erfarenheter från en barnfamilj innan jag fick henne.

Hon är dock en supermamma och ungarna blir trevliga. (Förutom Flaxa då som tagit efter sin mor, men de som flyttat härifrån har varit snälla och trevliga.)

Tror nog Skuttan skulle gå att få lite trevligare om jag verkligen gav mig katten på det. Hon är dessutom alldeles underbart snäll när hon är dräktig och har ungar.

"You just have to belive…"

lydds
0

Föredrar att ha ute.

candycandye
0

Jag har inne kanin och trivs väldigt bra med det! Tror mkt på att olika individer ha olika behhov.
Minkanin  kille här hemma är frutansvärt kelsjuk, han kräver dessutom mkt aktivering, och älskar ett varmt gosigt täcke som han somnar i framför tvn:) Han passar därför jättebra att ha inne!

Hade jag fått en kanin som inte var så kelig, utan trivdes bäst mer utan så mkt liv och rörelse som de kan vara inne hade jag kunnat tänka mig att ha den ute.
De har ju även rätt till bästa möjliga liv även om de inte har samma behov av människor utan tex kanske går bäst ihop med andra av samma art!