Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 523 ggr
Moses2
0

Råttor/möss i uteburen?

Kan det vara så att råttor eller möss är i min kanins utebur?

Har hittar avföring (svarta risgryn) i maten. Först trodde jag att det kom från maten. Vi har stampe som står i garaget i en tunna. Men nu undrar jag om råttorna kan vara i buren? Vi har en tvåvåningsbur (Trixietyp) med lite hö på nedersta våningen. Borde jag ta bort det höet? lockar det till sig möss?

emms
0

Det är nog möss du har, har själv haft möss i förrådet, den snodde massa kaningodis som jag sedan hittade i en stövel, är du säker på att den inte bajsar i maten från början? Eller kommer bajset i buren? För i så fall kan du täcka buren med mindre galler. Vår mus förstörde massa saker så det slutade med en musfälla :( först gick vi iväg med den men den kom tillbaka. Den förstörde massa julpynt. Det är inte farligt då svenska möss inte bär på några farliga sjukdommar i de flesta fallen, men det kan ju inte vara bra heller :P

Emma

zezagena
0

Har oxå problem med möss (de tar sej genom 6 mm springor) i en utebur som lägre än min stora. Mössen bajsar i foderskålen o hittar alltid bajs kvar där. Kaninhonan som bor där har väl inget val utan får dela med sej.. Ej kommit på nån lösning, ger extra mat bara..