Raketer. Kommer han klara sig?
Min utekanin Chalie, 6 månader är livrädd. Detta är hans första nyår. Och han är redan vätt skrämd. Det var varit lite livat nu ett tag. Folk skjuter raketer tidigt. Och han är jätte rädd. Vad ska jag göra sen vid tolv?
Kommer han dö..?
Ska jag sitta hos honom.. eller gör det honom stressigare?
Är det någon som har samma problem.. behöver verkligen hjälp.
Bor han ute eller inne?
Kastanjegårdens Kaniner
Han är en ute kanin. Och vi bor i ett område där det smälls massor med raketer.
(ändrade nyss inlägget, till ute kanin)
jag funderar om jag har samma problem … mina kaniner är vettskrämda och de smälls MKT hos oss….
Det ska nog inte vara någon fara om du ex håller honom inne när det smäller som värst.
Det gäller ju att väga fördelarna mot nackdelarna.
Min kanin är oxå utekanin. Hon är 7 månader, fast jag tycker inte att hon verkar vara jätterädd.. Fast jag höll ändå för öronen på henne när jag gav henne mat…
Men hon kommer nog klara sig, det är inte så många som smäller i närheten av henne. 
Gick de bra för era? Tror mina överlevde… Men vi lyckades ju även att smälla 2 raketer på marken, så de tror jag inte hjälpte mina stackars räddharar direkt (A)
Chili här hemma fick panik och sprang runt runt runt i buren och rev allt upp och ner när dom smällde som värst. Och vi bor i centrum. Hatar området, så jag tillbringade tolvslaget inne på mitt rum som jag kylade ner för att kaninen kunna sitta där men nix, så jag fick sätta mig högst upp i trapphuset i ca 1 timme. Har himla ont i ryggen nu. Nu har dom iallafall sluta smälla de värsta raketerna.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
#6: Molly klarade sig. Hon var iaf vid liv förut, när hon fick sin frukost! 
Jag gjorde en Hage i garaget och så fick kaninerna vara där under de värsta timmarna. Satt hos dem rätt mycket också. Tog inte in dem i huset eftersom att det skulle bli så stor temperaturskillnad. Inne i garaget är det typ 0-gradigt eller några minusgrader. Det gick bra, det lät inte så mycket.
Jag tog in våra i förrådet, i transportburarna. Vid tolv kikade jag in till dom och de fick hö och äpple. Och dom åt som vanligt, verkade inte ens lite rädda :)
medarbetare på allergier.ifokus .
10# Det är ju oxå smart. Fast i mitt förråd är det nästan lika varmt som inne..
Mina klarede det bra:)