Hjälp! Vad ska jag göra?
Hej! Snälla hjälp mig nu! Jag har en dvärgvädurshona på 4år. Och hon har 4 bölder och sår på öronen. Hon har haft 2 bölder tidigare men då opererade vetrinären bort dom men nu har dom kommit tillbaka och ytterligare 2. Hon har även tappat hår under magen och lite på insidan av benen.Jag ska ringa vetrinären snart. Tror ni hon kommer få avlivas ? :(
#1 Om du läser första inlägget står det att hon ska ringa veterinär.
#0 Vet tyvärr inte vad det kan vara, hoppas det går bra!
Låter som elakartade juvärttumörer, de har en förmåga att komma tillbaka. Om hon nu har så många och dem kommer tillbaka hela tiden skulle jag, om jag vore du, låta henne somna in. Det är inte av elakhet men att operera en kanin och ha den under narkos ofta är inte bra.
Lycka till med henne.
#3 Juvertumörer på öronen? Nej, det låter inte alls troligt.
#4 Juvärttumörer kan alla få vart som hälst likaså cancerknölar eller fettknölar. Eftersom dessa återkommer så är det någon form utav tumör.
tack för era tips?.ge gärna mer förslag ni andra,

Cancer? Ursch, hade en mormor i det, cancer sugeeer! Hoppas det går bra då :)
Canser eller någon form av tumör låter det ju i alla fall som. Vad var det veterinären konstaterade att det var förra gången?
Jag skulle nog som någon ovan sa, låtit kaninen somna in. Operationer är en riktig strapats för en kanin.
Kan inte så mkt om själva "sjukdommen" ;(
Men ville bara säga lycka till, hoppas att allt går bra, vi håller tummar och tassar ;)<3
tycker kanske inte att man ska ta så "lätt" på det och direkt säga "måste nog avliva"…
det är ett tungt beslut man måste ta som varken får förhastas eller förlängas. klart man vill kämpa för sitt djur men ändå inte låta det lida.
vänta du istället tills du hör vad veterinären säger, dom vet bäst när det gäller sjukdomar och sånthär.
Medarbetare på Hundar.ifokus