Ja, vad ska man säga?
Ja, vad ska man säga? Yes!
2010 startar med ett dunderbrakande lycko-år för min lilla kaninfarm!
I morgon har vi äntligen lyckats lösa det så att en orange-hona faktiskt kommer från Uddevalla ner till malmö!
Världens hyggligaste människa, Caspia, ska ta henne med sig. =)
Tror jag hållt på med att få detta att lyckas i över ett halvår, och äntligen lyckas det!
Denna honan ska sedan få agera avelshona tillsammans med Ellen, som ska betäckas med en schaksengold-hane reg. på 95p. Hittat en granne (typ granne) som föderupp jättefina saksengold, han har dessutom tagit fram rasen på nytt för några år sedan, så han vet hur man går till väga.
Dessutom damp ett brev från en av Sveriges mest framstående orange-uppfödare ner i brevlådan idag! Som tyvärr inte föderupp kaniner längre, men som guidade mig igenom exakt hur jag ska bära mig åt för att avla fram rasen igen och bygga egna nya friska linjer. =)
Kossan hoppade idag, efter vinter hopp-vilan, han hoppade lika galant som före vintern, utan fel på höga höjder. =) (Naturligtvis har han ju hållt konditionen uppe hela vintern, men hoppning har vi varit försiktiga med då marken varit frusen och det varit halt).
Vad ska man säga, känns som om allt flyter! =)
Känns som om detta kan bli ett toppen-bra kanin-år. För mig och mina Oranger i alla fall.
Hur tror du detta året kommer bli för dig och dina kaniner?
Vad kul! ^^
#1 Hoppas du hittar någon fin. =)