Berggrens Mount Kiska
Efter 1år av sökande dagligen över internets annons sidor hittar jag slutligen Teddydvärgväduren Volvo via ett tips?, ett tips? jag är riktigt glad över att ha fått <3.
Men sökandet fortsätter och annons efter annons läggs in men utan resultat. Sedan svarar en tjej på min annons och säger att en kull är planerad och det kan förekomma japantecknat i den. Jag nappar direkt och säger, kommer det en japantecknad hona så tingar jag henne direkt.
Klappat och klart, kullen kom och bestod av 2 japantecknade honor och 3 madagaskarfärgade hanar.
Jag betalade in tingningsavgoften på lilla kaninen.
Efter någon vecka kom hennes namn fram ur uppfödarens tema, vulkaner, namnet blev Mounmt Kiska.
Och första helgen i Augustio åkte jag, min kille, min lillasyster och pappa ner och hämtade lilla Kiska.
Överlycklig som jag var glömde jag kolla en sak som jag alltid kollar innan jag hämtar hem kaninen.
Detta kom jag att tänka på 4 månader efter att ha hämtat hem henne.
Idag (sista december 09) klippte jag hennes päls på magen då den blev tovbildande av spånet. Klippte lite runt könet och ser att det är något som inte stämmer.
Hon har en knöl på sidan av könet, jag trycker försiktigt fram könet. Det visar hanne!
Ett år av letande efter det perfekta paret hittar jag den perfekta lilla honan som visar sig ha lejon i stammen. Men har hittils en underbar päls. Lång och jämn.
Efter 4 månader i ägande av mig, visas denna lilla flicka, blivande mor om någon månad, vara sig en hanne.
Är jätte ledsen efter detta. Var överlycklig att äntligen hittat en hona. Som visar sig vara en hane.
Besvikelsen är stor, gråten är stor.
Ville endast skriva av mig!

Jag hämtar hem 2 stycken japantecknade honor från Holland nu, en åt teddyklubben, och en åt wienerteddyklubben. Där kan du absolut få tag i en hona :)
Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)
Så tråkigt, förstår att du är besviken. :/
Riktigt tråkigt när det blir så :(
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!

#1 Menar du i Holland? Har tyvärr inte råd med importer 
#2 Blev jätte besviken när jag såg att det var ahnne =(
#3 Ja, det är inte alls roligt =(
#4 Nej, jag menar precis som jag skrev. Du kan få tag i avkomma därifrån sen ;)
Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)

#5 Jaha, du menar så =).
Fast vill ju helst ha nu också =/. Alla finns dessutom så otroligt långt borta =(.
Jag kommer att para min Holländska japanhona (rätt så mörk) till sommaren då hon är gammal nog. Kommer att paras med en jättefin hane, svart wienertecknad som har gett fina rätt så tydliga mörka japaner. Så jag hoppas på att de kommer att ge fina bebisar :) Det kan ju även komma någon wienerfri där med, men det är det ju svårt att se innan provparning.
Hur som helst så bor jag i Sundsvall, men min mamma bor utanför Östersund och åker söderut emellanåt.
Det finns bilder på dem båda på min hemsida (fast honan är bara bebis). Så du kan ju hålla utkik där så ser du vad som kommer, om du inte hittat vad du söker innan dess :)
Ljustadalens kaningård

#7 Okej, vill ju helst ha så lite wiener som möjligt i stammen. Och vill helst ha vuxna honor.
Låter som att bli en sötis kull =O<3