Kanin iFokus

Kanin

Etikett: kaninungar-och-avel
Läst 3993 ggr
Blackberry
0

Varför vill inte hanen para sig?

Dom har vart tillsammans i en veckas tid men han har inte klivit på henne en enda gång.. var ligger felet? något man kan göra? eller är de helt enkelt bara och leta efter en annan hane?

pigelina
0

honan kanske inte är brunstig?

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

[vretenskaniner]
0

Precis som #1 säger. Honan kanske inte är brunstig. Flört

Tarkie
0

eller han är inte KÅT. Vissa hanar har inte suget att fortplanta sig mitt i vintern ;) Kan vara "steril" under vintern också.

[vretenskaniner]
0

#3 Haha, Tungan ute Då lär två av mina hanar, Timmy och Wiggo, väldigt kåta xD

Blackberry
0

hon är brunstig hon lägger sig för honom men han bara sätter sig brevid.

Tarkie
0

Nej men tror inte människor har lust att ha sex mitt ute i vintern när det är flera minus ;) Och Killen skulle nog inte kunna hålla sig hård så länge, haha.

Haha. Därför gäller det samma med hanar ibland. Vill man para på vintern. Ska dom stå inne i en bod med + grader och ett bra ljus som stimulerar ;) Detta gör ju honorna brunstiga och hanarna borde väll iaf kunna para sig liite mera då ;)

[vretenskaniner]
0

#6 HAHAHAHA, nej det kan jag tänka mig ;)

Blackberry
0

dom är innomhus så de är ju inte problemet

Tarkie
0

#8 Fortfarande. Han kanske inte är kåt ;)? Eller så är inte honan villig. Då brukar hanar ge upp.

annaforsgren
0

De flesta hanar kommer igång rejält när våren kommer, då det är parningssesong. Så ni kanske har mer tur då :)

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Baralisah
0

Om inte din hane som du har nu vill para sig, pröva med en annan hane då. :)

Hälsningar Lisa - medarbetare på Jättekanin iFokus

Rorosjons
0

#4 Direkt när du skrev om att Timmy var väldigt kåt, tänkte jag direkt: Vha? Är min brorsa KÅT?
Min bror heter nämligen Timmy =P

[vretenskaniner]
0

#12 HAHAHAHHAHAHA

Rorosjons
0

#13 Tungan ute

kaningodis
0

Hur gammal är hanen?

Kastanjegårdens Kaniner

Tarkie
0

#12 ;)

LovePoppy
0

För mig är det tvärtom

Hanen är på hela tiden men honan springer iväg!

Ngt man kan göra då?

Tarkie
0

#17 Honan är inte brunstig!! Eller så är hon svårparad.

Det du kan göra då är att först hålla fast henne och peta under svansen. Lyfter hon upp rumpan är hon brunstig. Springer hon iväg eller inte tar upp rumpan ect. Så är hon inte brunstig.

Men är hon brunstig så är mitt tips? att du håller fast henne, inte hårt bara ett stadigt grepp. Klappa och prata lugnande med henne. Hon ska kunna springa iväg.

Detta gjorde jag och ng på en hopptävling när honan hoppade och flög över hanen varje gång han närmade sig. Det räckte med att sätta handen över ryggen på honan så var rumpan uppe i luften och hanen fick para. Vissa honor är ju spec ;)

DEMNJA
0

Undrar som #15 hur gammal hanen är? Han kanske inte ens har blivit könsmogen ännu? Och har du kollat att han VERKLIGEN är en hane? Fast det är klart, ställer sig honan i parningsläge bör han ju vara en han…

Hälsningar Anna

Medarbetare på Jättekanin ifokus

Rosågårdens kaniner

Blackberry
0

Han är två år. Så knsmogen är han med. De är vell som ni säger han vill inte :( de va väldigt tråkigt. Men nog inte mycket och göra åt får ta och tetsta på nytt till våren