Flytta ihop kaniner?
Har haft syskonhonor som alltid har bott tillsammans utan problem. Hanarna har dock alltid bott i egen bur.
Men kan man flytta ihop honor som inte är syskon eller i samma ålder eller blir det bråk även med dem? Har inga planer på det, men kan vara bra att veta i framtiden.
Det beror på storlek på ytan kaninerna ska dela på, samt individernas personlighet.
Ju större yta, desto större chans att de kommer överens.
Men sen finns det vissa individer som helt enkelt aldrig går ihop.

Det är vääääldit olika.
Men dom flesta kaniner bråkar altid i början. Men alla mina 8 av 9 kaniner går tsm :)
så länge dom inte bråkar så dom skadar varandra så går de nog jätte bra.
Jag har 2 kaniner ena är 3 och andra är 4mån.
När jag fick lilla kanin honan bör jag med att låta den andra kaninen nosa på varandra.Jag har en stor Hage och dela av den på miten me kompost galler.Så gjorde jag i ca1-1,5 vecka .Sen släpte jag in dem till varandra de va helt ok men de nosade och nafsa lite på varandra.sen jaga de varandra(ele den störe den lilla) men då sa jag till hene på skarpen och slog lite försiktigt på nossen.Sen varje dag efter des sat jag ine i buren i ca 2 veckor och såg till dem.Om de börja bråka (som hände sälan) så sa jag till den som börja .Mende slogs inte utan gjorde upp rang årdningen som alla djur gör.Den lilla jukade på den stora men inte den stora då den visste att den just va veldigt mycket störe.De va inga störe problemutan att de gjorde upp rang årdningen i ca3 dagar sen har de gott ihopp enda sedandes.Och är som mamma och doter.Men de bor inte ihopp då jag tycker båda ska ha en varsin bur för så har de tillräkligt med egen uta.För de går ihopp i hagen från 8-22.00.Så de ska ha en stor plats där de får va själva.
Men säger som anndra beror på individ.
Jag har en kaninhane, jag köpte en liten kaninhona till honom och släppte ihop dom och det går jätte bra….
#4 Så skulle man kunna göra också ja. :)
Båda kastrerades/steriliserades innan eller?
#5 han är kastrerad.