Kanin iFokus

Kanin

Etikett: kaninungar-och-avel
Läst 1454 ggr
Yadakaninungen
0

Tre nya liv i julklapp

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Först och främst hoppas jag att alla ni kaninälskare har haft en lika bra jul som jag :) Dagen har bestått av god mat, tända ljus , mys och skogtur med pållen. Det hände också en extra rolig sak idag, som jag nu ska berätta om (;

Vi hade ätit praliner och öppnat våra paket, jag var mycket nöjd med mina som bestod av ett mysig ulltäcke till hästen, en grimma , benskydd , ridstövlar , en väska. Ja diverse hästsaker förstås ^^ Efter julklappsutdelningen ville jag bara gå ut och säga Godnatt till mina kaniner ute i stallet, och drog på mig dunjackan och med ficklampan i hand gick jag och vovven ut i den sena julaftons kvällen .

När jag hade gett Felix och Maya vatten och kvällshö så var det dags att ge min dräktiga hona Yada sitt mål mat. När jag kikade in i boxen såg jag något vit sticka ut ur bolådan. Det var en bit päls, och när jag öppnade luckan fick jag se den minsta lilla kaninunge jag någonsin sett ! Den var mörk holländartecknad, och mindre än min tumme !Yada hade inte byggt något bo, så jag trodde inte hon var dräktig, för hon var inte ett dugg tjock. Ungen låg bara under lite avdragen päls , så snabbt tog jag fram lådan med fällningpälsen som jag alltid har i reserv och började försiktigt göra ett bo av hö,halm och massa päls.

När jag grävde lite i boet såg jag något som sakta rörde sig, det var en till unge! Och en till! De två korvarna låg helt nakna och frös på boets botten. Snabbt bäddade jag ner dom i boet av päls. Nu har jag precis kommit in efter att ha kollat till dem en extra gång, dom verkade lite småslöa så jag ville bara checka en extra gång att dom var och verkade ha fått upp värmen nu. Hoppas verkligen dom klarar sig nu, dom var sååå små! :o Troligtvis föder också Maya i natt, hennes buk var jättespänd längst ner och hon hade börjat dra av sig päls :'D <3

Kanske fick jag denna fina julgåva för att gårdstomten fick en extra stor klick smöt i gröten iår, vem vet..?

GODJUL OCH GOTT NYTT ÅR IALLIHOPA!

Mvh Felicia/Trasselsudden´s kaninuppfödning

hugoochip
0

ÅÅ,vilken lycka!

Grattis till rollen som mormor!<3

MixiDixi
0

Å grattis!

Rajamaja
0

Grattis! Inväntar också en kull av min frasse om ca. 2 veckor, ska bli så spännande.

love96
0

å grattis

[BonnieL]
0

Grattis, vilken rolig överraskning. ^^

hugoochip
0

Blev det fler ungar?^^

teddybaby
0

Åh vad spännande! Masvis med bebisar iiiih! ^^ Hoppas hoppas att dem klarar sig!

KaninHanna
0

Vad kul, grattis! :)

Mvh Hanna

Zvintos
0

Vad roligt, grattis. ^^

pigelina
0

Va kul:P

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

Yadakaninungen
0

Tack så jätte mycket allihopa! :'D Dom verkade både mätta och varma när jag kikade till dom nu i morse . Tror att det är en havanna/vit, en helvit och en blå/vit. Havannan är typ holländare i weinertecknad. Alla kommer nog bli teddy (peking?) och mycketmycket små, kommer spara misnt en i denna kul :D är ni intresserade är det bara att skriva :)

RabbitLower
0

så roligt:D Grattis!

Qepta
0

Grattis :)

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Yadakaninungen
0

#6 Nej det blev bara dom tre :)

#3 Åh vad roligt :D

Music96
0

grattis grattis! :)

chris65
0

Grattis och lycka till! Jag själv fick också en oväntad överraskning i veckan. Jag fick sex nya liv att ta hand om. :)

Brownie
0

Gud va roligt! Grattis till dig och Yada :)

Yadakaninungen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#16 Oj vad roligt :D Yadas små korvar var också lite av en överaskning, trodde inte alls att hon var dräktig ^^

Foton kommer när dom är en vecka gamla, skickar med ett foto på mamma Yada.

Clariiz
0

Åh vad roligt! Grattis! =D

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Music96
0

är mamman hermelin?

Zessan
0

Grattis!:) Tur att du hade en låda med päls! Det låter ganska smart att ha utifall att;) Vet du när det hände?

alwiz
0

Vad roligt, grattis :)<3