Herrugud, hjälp! :'(
En av mina honor hade rymt och fött 5 st ungar i halm förrådet, 4 överlevde. Jag klippte bort päls från de andra honorna och la i hennes bolåda i boxen tillsammans med honans gosepläd, så nu är dom varma . Hade dom på en värmekudde medans jag vänatde på mamma. Dom verkade ganska klena och jag vet inte om hon diat dem. Har en annan hona som fick ungar igår, 3 stk. Borde jag lägga över ett par av Mayas ungar till Yada och hoppas att hon accepterar dem, elr vänta och se om Maya diar de nyfödda? Yada har mycket mjölk, det borde räcka åt Mayas också.
Jag är rädd att hon blev stressad av situationen och har övergett dem. Maya fick ungar för ca 2 månaders sedan, men nu fick hon ungar igen?! Det enda sättet hanen kan ha kommit in i hennes bur är att först krypa genom ett 5 cm stort hål och sedan hoppa 1 m över boxdörren. De gamla ungarna är redan utflyttade.
Snälla hjälp mig jag har panik, jag gör allt för att ungarna ska klara sig ! ! !

INGEN SOM KAN GE RÅD OM VILKET JAG SKA GÖRA..?! 
Jag skulle nog faktiskt lagt över 2 av ungarna till den andra honan och lämnat resterande 2 till mamman.
Att lägga över alla 4 kan bli lite mycket för den andra, att gå från 3 till 7 ungar.
Men att lämna kvar alla 4 ungarna hos mamman och sen diar hon inte dem..
Lägger man då över 2 till den andra honan, bör ju dessa 2 förhoppningsvis överleva.
Och sen hoppas att mamman tar hand om resterande 2.

Okaj då springer jag ut och gör det. Behöver jag oroa mig för att Yada inte ska acceptera de nya bebisarna? Hon är väldigt vänligt lagt, men kan vara lite tjurig mot nya individer. Om jag fixar så att ungarna luktar som henne själv borde det inte vara något problem.
Hur ofta händer det att mamman överger dem för att hon blivit för stressad..?

Yada är ju förstföderska men väldigt mån om sina små, detta är Mayas andra men hon är lite mer slarvig med att boa om dem och sånt. TACK SÅ MYCKET FÖR HJÄLPEN! :'D