Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmänt
Läst 1159 ggr
steelskaniner
0

Men sorg i mitt hjärta..

Har tagit ett tungt beslut idag. Ska låta mina kära kaniner somna in :'(

Jah har inte tid eller ork för dem nå mer och bara för att jag är lat tänker jag inte låta dem lida. Det har de ändå fått göra till räckligt ;(

Den enda som blir kvar är eiyra och hon ska få följa med mig överallt!

Jag vet att en massa tycker jag är dum i huvudet när de läser detta men det bryr jag mig inte om. Jag vet själv att man måste ta hand om sina djur och jag har helt klart inte gjort de på rätt sätt på sista tiden.

Och jag lovar att ingen behöver tala om det för mig det har ingen någonsisn behövt göra.

Vissa dagar har jag varit lat och inte städat burar m.m.
Men jag vet när gränsen är passerad och det är den nu :(

Jag klarar inte av att stå där inne i garaget och titta på dem. se hur de låtsas som att allting är bra, hur de kommer fram ochh slickkar mig på handen för att jag ska klappa dem fast jag inte förtjänar det.

Jag kommer inte skaffa fler kaniner föränn jag vet att jag har tid för dem.
Jag kom just att tänka på att jag var för ung och omogen att skaffa kanin den dagen jag fick min första, men det vill man inte inse då.

Men en sak tvivlar jag inte på! Och det är att jag alltid älskat mina kaniner,ibland kanske för mkt… <'3

___________________________ Vila i frid ________________

Bulba
0

Oj, ett tufft beslut. Varför inte låta någon annan ta dom?

Salladshataren
0

Tycker det är väldigt onödigt att avliva fullt friska djur… Har du inte ens försökt sälja eller omplacera kaninerna?!

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

steelskaniner
0

det är mitt beslut och själv klart har jag försökt. Enda anledningen till att jag skriver det här är för att folk ska veta varför jag sluta och anledningen.

kaka1234567
0

Oj ja de är ett tufft beslut .Men snälla jag hatar när man besluter deta utan att försöka hitta ett nyt hem.Kan du inte prova hitta någon bekant anonsera mm.Här ine finns de säkert några som gärna ta emot dina kaniner med kärlek.

SNÄLLA prova de inan deta beslut Gråter

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

Sisss
0

Det är ditt beslut och det är såklart att det är jobbigt. Men tycker ändå du borde ge dom en andra chans. Tror det finns några här som skulle kunna tänka sig att ta hand om dom. Jag skulle t.ex. kunna ta hand om en.

steelskaniner
0

Nej jag har redan bestämmt mig. Jag låter inte djur lida för min skull!

Här inne vet jag av erfarenheter att det finns allt för många oseriösa personer för att ens tänka tanken på att annonsera själv.

Och jag skrev att försökt .. det är inte så många i kiruna som vill ha en vuxen belgisk jätte i december. enda som går att få sålt är kanin ungar,

steelskaniner
0

#5 det är omtänksammt men de förtjänar bättre än att bo hos mig eller åka bil i 1 ½ dygn…

[aammE]
0

Jag bor i Luleå och skulle ev. kunna ta en kanin tills du/jag hittar ett bättre hem åt henne/honom.

kaka1234567
0

#6o7.Jag tycker du bara är lat jag har träffat en sådan som du tycker synd om kaninen men vill inte hjälpa den.Om kaninen är frisk kan man inte bara gå och avliva den pg sig själv.De är ju enu taskigarenen en att bara låta den stå.

Ge #5 o#8 en chans de är så omtänksama och vill hjälpa dig.

Häldre att kaninen åker till ett kärlekt fullt hem som tar1-3 timmar o komma till och får lev.En att avliva den pg att man tycker synd om den för att den få stå.De är mer synd om den om du avlivarden och den är frisk en att den bara står.Visst är de inte kull att bara stå dät me de är heller inte ok att avliva ett fult friskt djur.En kanin skulle kuna glara en liten 3 timars resa till ett nytt hem som har tid med de om den bara har mat vatten under resan så går allt galant.de är ju nästan som om att den sitter i buren hela dan fast mindre beroende på längd den ska åka.

Komien nu vill du inte kämpa för kaninens bästa för om du avlivar den nu gör du de inte bättre för den utan för dig själv.Om du älskar kaninen(kaninerna) så mycket bör du för köka göra ditt bästa för att få ha kvar henne vid liv.

Och de flästa här på iFokus är faktiskt seriösa och jag har aldrig träfat på en oseriös härine förutom nu.Så bevisa att du är en av de seriösa och hitta ett hem.De finns många som tar emot både gammla och unga kaniner.Sen behöver man inte sälja utan skänka till ett seriöst hem.

TÄNCK PÅ SAKEN.Ha lite vättigt tänk

Vill inte låta arg blir bara upphätsad av att sådant har jag varigt med om fler ggr där djur avlivas i onödan.

_Mvh kaka
_

Linus-the-bunny
0

#6 jag köper vuxna kaniner ! det har jag alltid gjort jag ger vuxna djur en chans :) jag bor i hudiksvall lite långt bara :,(

steelskaniner
0

Men JAG har stött på oseriösa och JAG vet vad som är bäst för dem.

Visst ni kanske haar rätt , men ni vet ju faktiskt inte hur länge jag försökt sälja de eller hur?

Och jag litar bara inte på iFokus vilket jag har stor rätt till att göra!

Men som sagt läggs uppfödningen på hyllan!

thexclub
0

Jag tycker det är tråkigt att du inte vill ge människorna som vill hjälpa dina kaniner en chans. Du behöver ju bara inte skicka iväg kaninerna huxflux utan kan prata med de intresserade över telefon innan och eventuellt skriva ett köpeavtal om det gör att du känner dig säkrare? Dessutom är det väldigt ovanligt att oseriösa kaninägare skulle vara aktiva på ett kaninforum och faktiskt disskutera och vara villiga att hjälpa till.

Somsagt, tycker det är väldigt synd när fullt friska och trevliga djur ska behöva offra sitt liv när man som ägare tröttnar. Det är jättebra om du försökt sälja dem tidigare, det ska du verkligen ha beröm för, men är det inte värt att försöka lite till? Trots allt så är det levande varelser vi pratar om och åtminstone i mina ögon så har de lite högre värde än så. Tänk på att detta inte enbart handlar om dig utan du måste även ta hänsyn till dina djur, du tog på dig ansvaret för deras välmående när du införskaffade dem.

Hur du än gör så hoppas jag att allting löser sig till det bästa, både för dig och dina kaniner.

the vanity, it becomes insanity

Emelie
0

Jag tycker exakt likadant som #12. När så många har erbjudit sig hjälp och du skiter fullständigt i den. När människor faktiskt bjuder på sig själva och förösöker hjälpa till och du bara klagar på att "tänk om de hamnar hos oseriösa". Ja, kanske bättre det eftersom du verkar lika oseriös? 

Man kan beskriva dig just nu med ett ord och det är ego. Du skiter totalt i att dina djur ska dö när det faktiskt FINNS många där ute som skulle älska dina kaniner djupt. Jag förstår verkligen inte människor som dig .. det här är så j*vla patetiskt.

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Salladshataren
0

Om nu alla är såååå oseriösa härinne, varför skriver du här överhuvudtaget då? Obestämd Förresten vad väntade du dig med vad för svar du skulle få härinne? Få medlidande? Eller klapp på axel så du kan känna dig stolt eller?

Det är vansinne att avliva fullt friska djur!

Det är några som har ställt upp att ta emot dina/din kaniner/kanin, och tror det är fler som skulle göra det.

Tänk om dina föräldrar hade stängt in dig och inte tillgodosett dina behov. Och sen efter några år så säger de att de har tröttnat på dig och vill avliva dig. Dålig jämförelse, men det har hänt liknande fall hos människor också. Du fattar vad jag menar. Även om inte orkar, så MÅSTE man ta hand om djuren!

Tänk på folk som har det som ARBETE att ta hand om djur. De kan inte bara gå till jobbet och säga: Nä, jag orkar inte ta hand om djuren idag…

Tror inte man hade varit så speciellt eftertraktad om man säger så…

Du är inte speciellt seriös… Kommer väl ihog om att du skrev en tråd härinne om att du lät en kanin svälta ihjäl Obestämd Sen ändrade du dig och skrev att det var ett skämt… Sånt skämtar man inte, och det borde alla ha vett till att inte göra!

Valkyrie
0

jaqg håller med alla, jag får en tår i ögat när jag läser det här. jag tycker det är bättre att kaninerna får ha ett bra liv innan döden och inte en dåligt. du har fått ansvaret att ta hand om de när du köper ett djur och du verkar inte vilja kaninernas bästa genom att börja om och komma till ett nytt hem. tycker ditt val är väldigt dåligt och nästan alla på iFokus är seriösa iaf inom kanin för annars har de ingeet att göra här. blir bara sååå arg när jag läser det här. du har fått erbjudande av många som kan hjälpa dig med det verkar som att du bara skriver en tråd här för att folk ska säga '' modigt" att ta det beslutet'' och liknande!

alla här på kanin.ifokus är här för att hjälpa och vill bara vara snälla och somsagt om det är någon här som är oseriös och inte vill kaninernas bästa så är det DU !

vill också tillägga att det är bättre att få ett nytt hem längre bort än att avlivas.

på en avlivning åker man in till en vetrinär och bara den lukten gör kaninerna nervösa och stressade, nya lukter, nya saker och en människa med spruta.

jag älskar min kanin och jag skulle aldrig låta henne avlivas om det var nödvändigt! ALDRIG ALDRIG ALDRIG!

stackars kaniner ge de en puss ifrån mig för de behöver nog lite kärlek!

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!

kaka1234567
0

Håller med absolut alla alla har helt rätt.

Nu får du ta dig saman och prata med dem intreserade.

Antingen är deta ett skämt igen elle bryr hon sig bara inte.

kan va möjligt med TROLL

_Mvh kaka
_

Valkyrie
0

GAAAAH vad arg och ledsen man blir. har hon inget vett eller?

Rest in peace Valkyrie!

kaka1234567
0

Ja man undrar ju ?? vad folk tänker med??

#0.De finns fler här som velat hjälpa dig så ta detta via PM få nr prata vi tel och tareda på masser så att du kenner dig tryggi att djuret kommer till ett bra hem.

_Mvh kaka
_

Zvintos
0

Håller med thexclub i det hon säger.

Sen vill jag bara påminna alla att tänka på tonen, hur upprörda ni än blir.

Lole
0

Jag skulle kanske kunna ta emot en, dock bor jag i södra skåne…

Det vore inte rätt mot kaninerna att avliva dem, fina friska snälla kaniner. När det finns hjälp att få varför inte ta den?

Vad har man för syn på andra varelser, om man fattar ett sådant beslut. Enda rätta vore att skänka dem till någon snäll människa som bryr sig. Jag vet att det finns många som vill ha. Bara här i denna lilla tråd är det många som erbjudigt sig. Ta den hjälp som finns, vi finns ju här för dig och dina kaniner.

Detta käns som ett skämt? I så fall kan du lägga ner nu…

Tänk noga innan du gör något förhastat!

Vi vill bara hjälpa till så ta vår hjälp och stöd. En dag är det försent..!

kaka1234567
0

Kallar dera öseriöst när folk erbjuder sig?? Vi vill hjälpa dig och din kanin så ta chansen.Jag kallar deta inte oseriösa mäniskor tycker de tar ansvar och hjälper till .Och gör sitt bästa för att hjälpa kaninen.

Komigen vi trötar dig.

_Mvh kaka
_

fripe
0

Jag förstår att du kanske vill hålla dig till ditt beslut.

Men det finns många som gärna skulle vilja köpa kaninerna.

Det är bra att du förstår att du inte kan ha kvar kaninerna , men bara för det behöver dom inte avlivas.

Pröva allt först:

1:lägg ut en annons på blocket.

:Här på kanin.ifokus

(köp och sälj)

3:eníro (eller var det nu heter)

sätt upp lappar om det , för det är dina kaniner värda:)

RabbitLower
0

Du borde verklien ge dom en chans! Lixom dina kaniner bor ju redan hos nån oseriös…här på kif tror jag många e intreserade och du skiter i dom! Skrikandes

hur kan du! älskar man sina djur så gör man verklien, verklien inte så!

kaka1234567
0

Enu en gång holler med alla .

Deta käns inte rätt då hon inte svara kan deta va fejk engång till ???

_Mvh kaka
_

Linus-the-bunny
0

#24 hur menar du?

kaka1234567
0

#25.jo i en tråd för ett tag sedan skrev hon att henes kanin svalt ihjäl och sen sa hon att de va ett skämt.Och de har kommit fram fler seriösa personer som velat hjälpa och hon vill inte de.De tar jag som att man fejkar elle inte bryr sig så de är lite synd.

_Mvh kaka
_

Linus-the-bunny
0

Aha… okej jag frågat om jag kunde köpa dem men inte fått svar….

Det kan vara ett troll

kaka1234567
0

#2.,Ja ,jag får ett oseriöst intryck men man vett aldrih hoppas på de bästa.

_Mvh kaka
_

Zvintos
0

Vill påminna er om att tänka på attityden.
Att skrika Troll på en gång är inget som hjälper heller, utan gör bara situationen värre.

#27: Att du inte fått svar kan bero på att det är julafton.
Långt ifrån alla är inne på internet då.

Veero
0

HELT ONÖDIGT av dig att ta ett friskt liv. Finns folk som kan tänka sig att ta imot dom ju!!

T.ex. Jag ha barn och jag orkar verkligen inte tahand om ungen mera och jag skiter i att byta blöja på den och sånt skit man gör nu.. Och jag bestämmer mig för att ta pistolen och skjuta den i huvudet så den slipper lida ist för att adoptera bort ungen.

DET ÄR PRECIS SAMMA SAK!

kaka1234567
0

Håller med#30. upp till 100.

_Mvh kaka
_

breana
0

Tråkigt!

Hur gör du med Brightside? Skicka ett PM/mail, tack. Blev väldigt orolig nu!

Valkyrie
0

tråden känns otroligt oseriös. det är en flicka som har massa kaniner och en uoofödning. varför skulle hon helt plötsligt vilja göra sig av med de, det här känns som ett skämt. vet inte vad jag ska tro.

om man läser på hennes hemsida så ska hon para sina kaniner 2010 i maj och sånt.

jag tycker iaf att det här inte verkar helt klokt och jag hoppas verkligen att människan bakom datorn bara kan erkänna sitt skoj eller nu sälja sina kaniner till de som erbjudit sig.

såååå oseriös uppfödning om det är nu det man kan kalla det.

du har ansvaret att ta hand om det och speciellt om du t.o.m har uppfödning, herregud.

Rest in peace Valkyrie!

kaka1234567
0

Instämer med johanna(valkyrie) låter oceriöst + att hon har en uppfödning.

#32.Har du någon bakrund med dena person ??

kan de va så att kaninerna är din uppfödning ??

_Mvh kaka
_

Linus-the-bunny
0

#29 jag skickade det för länge sen =)

Denna kommentar har tagits bort.
[Wera]
0

Kan tillägga…

#34 Jag tror "Steelskanin" kan vara hon den där "Repekka94" som vart avstängd. Ingen trevlig människa :) De bor iaf. i samma plats och det låter som hon. De har samma namn. Så visst har hon en bakgrund, tror inte hon är ett troll.

Salladshataren
0

#37 Jo, det var hon jag tänkte på när jag skrev mitt inlägg här :) Men jo, det är samma person.

Sisss
0

Håller med alla här! Kaninerna dör ju inte av att åka bil ett tag, för att sedan få ett bättre hem ;)

Jag har skickat ett pm till henne. Jag kan somsagt ta emot en kanin om hon ändrar sig. Och transport brukar ju kunna ordnas.

Raainboow
0

#0 Hör av dig om du ska göra dig av med Eiyra också!

Försök att sälja de andra först…

Em--ma
0

Håller med alla andra!
För om  man säger '' jag vill inte låta dom lida och df låter jag dom somna in'' det är ju ännu mer lidande en att försöka ta sig lite tid och få ut dom, när hon har 3 som kan ta kaninerna….

Och jag blir lite osäker, för jag tror hon som ''skriver'' detta har nog mer vett i huvudet och låter dom somna in, och jag tror inte hennes föräldrar låter dom göra det heller. Och ingen kaninägare, som har haft en kanin över ett år( även dom som har haft den kortare åxå)  tror jag inte skulle kunna ''släppa'' ifrån sig kaninen när man är så ung som henne ..

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

[Wera]
0

41 Hennes föäldrar lär väl inte vara så ansvarsfulla och bry sig? De har hur många hundar som helst (iaf. förut vad jag vet) och både hundar och kaniner blir tjuvparade hit och dit.

Em--ma
0

Ja kanske det ^^ Haha vet inte känner inte dom x'D

Men oansvariga människor som inte orkar sälja sin kanin tänker dom typ såhär eller

''Hej , kaninen jag orkar inte sälja dig så du får dö''  Hejdå

Inte ens en fyraåring skulle nog tänka såObestämd

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

[Wera]
0

"Jag kommer inte skaffa fler kaniner föränn jag vet att jag har tid för dem."

Kommer du skjuta dom också några månader senare när du blir för lat igen? Du lär inte få så mkt tid senare med gymnasiet, jobb osv..

breana
0

#34 Ja, hon har köpt en hermelinpojke av mig. Han flyttade dit för några månader senare.

Snälla Rebecka, Hör av dig till mig! Jag tror att det kanske är bättre att låta någon här som har skrivit att dom kan ta honom ska få det? Det är ju bättre än att låta dom dö.

kaka1234567
0

#45.Nej vad jobbigt de är för dig som uppfödare att så läsa deta.Om du har hennes Nr bör du ta kontakt och prata med föräldrarna genast.

Nu tycker jag ingen här ine är oseriös förutom Rebecka

_Mvh kaka
_

Sisss
0

#45: Förstår verkligen att du är orolig! Håller med #46 att du borde ringa henne om du har hennes nummer.

Tarkie
0

Äsh, hellre att kaninerna får somna in om det är "så" illa.

Kaninerna skadas inte av det iaf. Men ja, sen kan det diskuteras Varför man tar ett sånthär beslut. För hennes grund är ingen bra anledning enligt mig.

För hon kan sätta sig och skriva en annons tex. Sen om hon ev har 1-3 kvar. Kan hon väll se om det blir bättre. Nähe, det blev det inte. Försök sälja dom också. Går det inte. Ja, avliva dom. För det skadar inte kaninerna somsagt. Men då köper man inte kaniner på ett väldigt LÅNGT tag O.o

hugoochip
0

45# gör som alla säger och ring! Det måste kännas hemskt för dej som uppfödare!Gråter

kaka1234567
0

#48.de där va hjärtlöst men såklart kaniner kaninerna är ju inte dina så du bryr dig inte.

USH….

_Mvh kaka
_

Valkyrie
0

jag tycker verkligen du ska ringa dit så att du i bästa fall kanske kan få tillbaka den. om det är någon hon skulle kunna sälja till så är det dig eftersom du ägde honom innan och fött upp honom så hon kan inte säga att du är oseriös!

sitter hon och skriver för skoj eller är det sanning? hur vet ni att det är samma tjej? varför blev hon avstängd och vad gjorde hon som var otrevligt?

Rest in peace Valkyrie!

kaka1234567
0

#51.Hon skrev duma inlägg antar jag jag mins inte då jag tidigare va en annan medlem men tog en pous från iFokus. Med glömde bort mitt lösen och blev kaka .Jag har varigt med på iFokus då de inte såg ut så(o modärt).Men så länge sen va hon nog inte med men .

De tror att de är samma tjej för att de står samma sak på hemsidan och heter samma sak.mm

Ingen aning låter fejkat då man inte får något svar men de kan bero på julen mm.Men för mig vore de bättre att de vore ätt skämt då de är bäst för kaninerna.

_Mvh kaka
_

Salladshataren
0

#51 Hon blev avstängd för att hon gjorde en tråd om att hon lät sin kanin svälta ihjäl. Sen ändrade hon på historien hela tiden, så medlemmarna blev galna på henne…

Hon skrev att en kompis till henne hade köpt en kanin, sen vet jag inte om kaninen hamnade hos kompisen och sen kom tillbaka till henne för att passa den eller nåt. Så skrev hon att hon inte brydde sig om att ge den mat, för det var ju inte hennes kanin. Kompisen sket också fullständigt i kaninen.

Sen skrev hon att det var bara på skoj… Obestämd

Valkyrie
0

vilka människor det finns ….

Rest in peace Valkyrie!

Zvintos
0

Med tanke på att tråden inte kommer gå särskilt mycket framåt, utan istället riskerar att urarta, låser jag den.

Inlägget är låst för nya kommentarer