Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmänt
Läst 463 ggr
Fralice
0

Nyår-undantag för tempraturen?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan,hoppas allt är bra med alla så här en dag före dagen! :D

Jag ville bara checka en sida jag vart inne och läst på,och en tjej udnrade hur hon skulle göra med sin kanin när nyår och raketerna kommer. En annan medlem svarade att hon skulle ta in den,att kaninen inte tappade sin vinterpäls på en dag.

Hm,stämmer verkligen det här'? Vad jag förstått blir det för mycket tempraturskillnad på för kort stund så att det ablsolut är fel att göra så,att det är livshotande?

(ihih kan det va en raket Robert flyr ifrån på bilden?;)

Zvintos
0

Det går ju, men det är inget optimalt.
Det bästa är i sådana fall om de har en källare och kan ställa kaninen där.

Fralice
0

Jag trode kaninen plågades eller något åt det hållet?o;

För det kanske är ca. 15- grader utomhus.

Zvintos
0

#2: Som sagt är det ju ingen optimal lösning.
Men ibland kan man bli tvungen att ta in den, om den ex är sjuk eller liknande.
Det bästa är då att kaninen står så svalt/kallt som möjligt i början, så kan man gradvis höja pyttelite.

Fralice
0

Jag skrev det till tjejen!

Jag ska ha min kanin i vedbon där han har sitt hus som han tycker i tryggt, ni då?:)

Zvintos
0

Mina kommer få sitta i sina burar.
De har aldrig brytt sig förut, varken när det gäller fyrverkerier eller andra ljud. =)

Sashhi
0

#5 - Samma för mina. De bryr sig inte och tror inte de flesta gör det heller. Men om de reagerar väldigt starkt så kan det vara bra att ta kanine där de är något ljudisolerat.

Not your mom, not your milk.

Fralice
0

Min kanins första jul så jag vet inte hur han reagerar ! :)

hugoochip
0

Mina kaniner reagerar inte.Så detta problem "slipper" jag:)

alwiz
0

Pilot har alldrig varit med om nyårsafton än men tidigare 'niner har inte reagerat på oljudet :)

Ida-M
0

Min bor redan inne, och efter 7 år så bryr hon sig inte. ^^

emms
0

Dem flesta bryr sig inte, dem blir rädda för dem första smällarna sen så vänjer dem sig ;) Vi hade dåligt väder och det slog ner jättemycket blixtar, en var så nära som 100 meter bort. Det lät RIKTIGT högt! Kaninerna brydde sig inte ;) Jag blev räddare xD

Emma