Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1114 ggr
Ida-M
0

Din Kaningård / Uppfödning

Här kan man skriva om sin kaningård, namnet och vad man föder upp. Man får också skriva hur man fick insperation till namnet och så kan andra se vilka kaningårdsnamn som redan är "upptagna". Oregistrerade som registrerade är välkomna! :)

Zessan
0

Min uppfödning heter Kulingenskaniner:) Döpte de efter vår gata;) Föder upp vädurskorsningar för hopp o kel. Ej reggat än

Ida-M
0

Silverlyckans kaningård - uppfödning av Hoppkaniner, Vit Blåögd och Wienertecknad dvärgvädur.

Min uppfödning (som snart ska starta aktivt) heter då Silverlyckan´s Kaningård. Gårdsnamnet fick jag från en bok som jag läste när jag var mindre som ingick i serien "Stall Silverlyckan". Och har alltid tyckt namnet silver är fint och lyckan, det låter som något man blir lycklig av! :D och har inte ångrat mitt val en enda sekund, är mycket nöjd med namnet. Hade tänkt regga namnet inom SKHRF när jag fyllt 18, sedan får vi se hur det bli inom KAF. Det är iallafall så jag tänkt mig uppfödningen, sen får vi se hur det blir. Jag kanske skaffar en renrasig som inte är villig och hoppa alls, då blir det nog mer utställning.

www.silverlyckans.tk <-- Under uppbyggnad.

Zvintos
0

Zvintos Kaniner och Hamstrar är en småskalig uppfödning av dvärgvädur i vit blåögd samt guldhamster i vilt- och cremebaserat.

Uppfödningen är döpt efter min första dvärgvädur Zvinto, som var den som fick mig att fortsätta med denna underbara ras.
Den kommer dock ligga på is under 2010 pga flytt, samt att alla ska ut på foder.

Kaningården är inte registrerad.

Hemsidan är: http://zvintos.webb.se/

Rorosjons
0

Rörösjöns Kaniner, föder upp Dvärg vädurar och Teddyvädurar i japantecknat, wiener och vit blåögd. (teddyvädur avlas endast i japanteckning)

Uppfödningens namn kommer ifrån byn där vi bor, Rörösjön. Kommer dock att byta namn när vi flyttar.

Gården är icke regristrerad.

Hemsida: www.rorosjons.webs.com

[BonnieL]
0

Happybunnies Kaniner, föder upp Lejonhuvade dvärgvädurar till hoppning och kel.
Namnet har inte någon speciell betydelse, men kaninerna är ju glada! ;)
Namnet är inte reggat.

Hemsida: www.happybunnies09.weebly.com

SsaraD
0

Guldgruvan's Kaniner

Föder upp lejonkaniner till hoppning och kel. Namnet,, När jag kom på det så tänkte jag att man skulle få en liten guldklimp till kanin om man köper från mig :D!<3

Namnet är inte reggat.

hemsida: www.freewebs.com/guldgruvanskaniner

imsuchadiva
0
LinneaJohaanson
0

Dragongårdens kaniner
- Föder upp dvärgvädur, lejon, lejon dvv + lite teddyv i de flesta färger. Mer och mer wiener. Finns i Uppsala.

Vi heter som vi heter då kaninerna bor hos emma på dragonvägen.
Dragongarden.weebly.com

Gården är inte reggad

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

Fatma
0

Nästansjöns kaniner , Nästansjö heter byn där jag bor.

Föder upp lejonhuvade kaniner i färgen madagaskar främst till utställning och Avel.

http://nastansjonskaniner.weebly.com/ hemsidan är under uppbyggnad :)

Mvh Fatima

Medarbetare på Lejonkaniner.ifokus                                                        http://nastansjonskaniner.webs.com

MH1994
0

Tallmons kaniner

En liten uppfödning av Holländsk kanin främst i japantecknad gul/svart.

Jag hade välldigt svårt att koma på vad jag skulle kalla min uppfödning, jag frågade alla jag känner. Så föreslog pappa tallmons, vi bor i den lilla delen i kvarnsveden som heter tallmoheden :)

(är inte registrerad)

http://www.tallmonskaniner.webs.com/

// Matilda

Holländsk kanin i främst japantecknad blå/gul men japantecknad gul/svart och blått förekommer också.
Fransk vädur i främst chinchilla samt mantel.
Satin

http://tallmonskaniner.webs.com

pigelina
0

Pigelinas kaniner

Namnet kommer från min första behålda egenfödda lejonhuvad kanin:)
Pigelin har jag ju kvar nu oxå:) Man kan säja att det var hon som starta allt:P

Föder upp lejonhuvade kaniner i främs havanna och vit rödögd till utställning, hopp, kel och avel:)

Uppfödningen är inte reggad

www.pigelina.webs.com

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

Sweetienin
0

Vi har inte riktigt bestämt vilket namn än, antingen blir det Frostbackens kaniner, eller så blir det Vinterstigens kaniner.
Dom namnen har vi kommit på för att jag heter Winter i efternamn, så då har "vinterord" en speciell koppling till oss.
Det är jag och min syster som har uppfödningen och vi föder upp dvärgvädurar i vit blåögd och Holländska kaniner i gul/svart japantecknat. Om 1½-2 år kommer vi även antingen börja föda upp svarta dvärgvädurar eller chinchilla och vit rödögda belgiska jättar.
Vi håller på att fixa hemsidan och så jag kommer att länka senare.
Vi har inte fått vårat uppfödarnummer ännu, men vi avlar endast på djur mad stamtavla! :)
Gården är inte registrerad ^^

Mvh
Johanna

Kram Johanna

Medarbetare på hermelinkanin och julen.
Besök gärna min hemsida, vinterstigens kaniner

PrinzeZz
0

Arrows Hoppkaniner,

Föder upp hoppkorsningar

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

Tarja
0

Moängsvägens Kaningård (inte reggad)
- uppfödning av teddyvädur

Valde det namnet då jag bor på Moängsvägen.

Husberg
0

Eldsjälens Hoppkaniner.
Uppfödning av hoppkaniner i liten skala.

SsaraD
0

JAG HAR BYTT!

hete nu Teddylyckan's kaniner

www.teddylyckanskaniner/webs.com

MajaL
0

Min uppfödning heter Majakanins Kaninuppfödning.

Ej reg. kaningård, men uppfödarnummer: M92

Namnet kommer av att min första kanin som jag fick när jag var 3år ca, döptes till Maja-kanin. Så uppfödningens namn är till hennes ära. =)

Föder upp kaniner till hoppning, hoppkorsningar främst, men även renrasiga rexar och dvärgvädurar till hoppning, dvärgvädurar föder jag som sagt också upp, och då främst med rexpäls.

Sedan ligger min stora satsning på den svenska kaninrasen Orange, som är utrotningshotad.

Har även en rexhona, främst till hoppning, men som jag kan tänkas ta någon kull efter per år.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Elina.
0

Skogsbackens kaniner.
Föder upp holländare i flera olika färger samt hermeliner i white svart. Uppfödarnamnet är registrerat.

Rebiz
0

Rönnen's Kaniner

Liten uppfödning av hermeliner som startar till våren! Fick namnet från en gräsplan nära som kallas Rönnen ^^

Inte registrerad kaningård.

kaningodis
0

Kastanjegårdens Kaniner

*Startades våren 09 med mina första kullar. (Dock så var det planerat våren/sommaren -08 att jag skulle starta en uppfödning.)

*Uppfödning av holländska kaniner i färgerna svart och blått.

*Namnet kommer ifrån "gården" där jag bor.

(Ej registerat)

Kastanjegårdens Kaniner