Kanin på en balkong
Hej!
Är det någon som bor i en lägenhet som har sin kanin på balkongen?? Funkar det och vad har ni för bur isåfall. Visa gärna med bild om möjligt. Var hos min pojkväns kompis bror igår, han har kaniner, blev så kär
i en kanin som jag höll i. Kändes nästan som om det va det sötaste på jorden, ville inte åka därifrån. VIll ha en nanin nuuu. 
Vi har en innekanin, Punzie. Hon kom till oss förra "hösten" så hon har inte varit ute så mycket ännu, men till våren o sommaren är det tänkt att hon ska få vara på balkongen en del. Men då gör jag som med vår förra kanin…väljer de dagar som inte är stekheta eller alltför blåsiga. Och hon är bara ute på dagarna och kanske inte ens hela dagarna. Jag lyfter ut hela buren som hon bor i härinne nu.
Det som är viktigt att tänka på är ju att kaninen inte ska ha för varmt på sommaren (den kan dö av värmeslag i värsta fall) och inte för dragigt heller. Ett hus att krypa in i är ett måste. Dels för att gömma sig för solen dels för att skydda sig mot kyla o blåst.
Vet inte hur du tänkt riktigt….ska du ha den på balkongen alltid eller ska den vara där på sommaren? Det är ju inte bra att "hatta fram o tillbaka ut o in" för kaniner…allafall inte vintertid.
Svårt att svara mer på din fråga när jag inte vet hur du tänkt. Men de som har utekaniner vet ju mer och kan berätta. Tror dock de flesta har utekaniner som inte bor på balkong.
Du får säkert fler bra svar här snart!
Mina kaniner står på våran terass, så det är ingen balkong direkt.. :)) Har inget kort, men Lotta har
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Hej igen!
Tanken är att om man skulle skaffa en nu, och sedan till sommaren ska ja flytta till min pojkvän som bor på landet och då kommer den bo i en fin utebur resten av tiden. Så det är just nu jag tänkte. Men ja vet inte om det är bra. och vad den ska bo i för bur. För en vanlig inne bur kan ju inte vara bra.
Vill så gärna ha en kanin nu. Men det måste bli riktigt för kaninen.