Hopphinder, hus, labyrinter, någon boll med hål i för godis, någon avancerad bur, en trappa, Ett litet hus med trappa upp till =P. Vad som hälst faktiskt! bara det inte är farligt! min kanin åt upp en utav mina grejor som jag bygt så vi fick operera den. (saken var väldigt liten.)
Man kan väl i stort sätt göra vad man vill, jag har byggt bolådor, sitthyllor, hus, en hylla med lådor där jg har hö osv.
Funderar på att sy en hängmatta och ev ett täcke hon kan ha på sig ute när det är slaskigt då hon är en riktig lortgris.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Min kanin älskar när jag ger honom en ny låda :) Man tar bara en vanlig kartong eller sko låda som man kan fylla med nåt kul, typ kvistar, gräs eller toapapper… så hoppar han in och gräver och leker och biter :)
Funkar även med en handug eller tygstycke av nåt slag som kaninen kan bita och 'gräva' i.
Vissa kaniner uppskattar (om de inte har möjlighet att komma ut) att man fyller en låda med jord eller nåt, så de kan gräva lite :)
måste få ställa lite frågot :)
första frågan lyder: kan man ge sina kaniner toarullar eller är det farligt??? inte så att dom blir förgiftade eller så, men att dom kan få förstoppning eller liknande??
och just det, kan man ha hängmattor till kaniner?? har sett och hört att det funkar till en massa andra djur, men kaniner… det var nåt nytt i så fall :P skulle va kul, tror det skulle vara uppskattat… :)
#8 Nr 1. Visst kan man det, se bara till så att den inte äter upp bitarna. Då kan det bli stopp i magen :)
nr 2. Ja det kan man, inte alla som tycker om det bara. Tänk på att ha fleece tyg :)
Emma
#9 okej. tack :)