Kanin iFokus

Kanin

Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 1756 ggr
jahadu
0

vilken ras är min kanin?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Hur vet man om ens kanin är lilla tysk vädur eller dvärgvädur om man inte har nån aning om härstamningen? Är det nån synlig skillnad? Vad ser min kanin ut att vara tycker ni? Han är större än en typisk dvärgvädur (tänker på utställningsdjur nu) och framförallt slankare…

jahadu
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

en till bild….

Denna kommentar har tagits bort.
[BonnieL]
0

Hur mycket väger hon?

jahadu
0

#2 jo det tycker jag också….men det finns ju liksom inte så mycket att välja på =P liksom frasse är han ju absolut inte och hade han varit korsad med hare eller nåt så hade väl inte öronen legat ner så bra som de gör eller? så började fundera lite över lilla tysk….?

jahadu
0

#3 han ;) har inte vägt honom, äger ingen vågObestämd men tung är han

[BonnieL]
0

#5 Haha, ojsan :P Kan inte vara korsning med lilla tysk vädur och dvärgvädur då?

jahadu
0

#6 jo det kanske han kan va, har tagit hand om honom från en bekant som typ är grossist….han hade precis fått in Phoenix till Avel men så fick jag honom eftersom att mina kaniner precis hade dött, och jag glömde såklart höra vart eller vem han kom ifrån. och min bekant kommer inte ihåg det nu (det va iofs 2år sen….) =/

men han är ju himla fin och ser inte ut som nån kanin som har kommit från en oplanerad kull eller så…

Zvintos
0

Skulle tippa på att det är någon typ av korsning, ser ut som en "hoppvädur" i utseendet.
Tror inte det är lilla tysk i, då dessa inte är någon direkt supervanlig kosrning..
Dessutom ser den alldeles för slank ut för att vara dvärgvädur + lilla tysk vädur.
Då hade den varit som en kompakt dvärgvädur, men lite tyngre/större.
Troligen dvärgvädur och något mer.
Kan säkert vara belgisk hare eller liknande i, och det behöver inte ge svajande öron eller liknande.

Jetaime
0

Skulle bara säga att han var en vädurskorsning eftersom man inte vet stam så kan man inte säga exakt vad som finns i honom. :)

Music96
0

tror också det är nån slags korsning. har sett en kanin förut med vädursutssende men som var större och slankare. Han var en hoppkanin med världens bästa temperament, om det nu är värt att veta… ;) vet dock inte vilka raser hans föräldrar var, men det skulle jag kunna ta reda på om du vill… om det nu skulle hjälpa, vill säga. ;D

jossan84
0

Tror inte att otter finns på varken lilla tysk eller fransk. Är nog en mindre typ av vädurskorsning.

Lilla tysk ska väga 3-3,7 kg.