Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 767 ggr
[Alexandrae]
0

Resa med kanin

Jag ska ta med min ena kanin till skolan om några veckor, det är första gången jag reser med honom och behöver lite hjälp med vad jag kan ha för underlag i transportburen och vad jag behöver ha med mig! :)

Som underlag kan väl tidningspapper funka?

Det jag vet att jag behöver ha med är hö, vattenflaska och lite godis, ev. foder. Kanske en filt.

EricaN
0

Jag hade lagt hö i t.ex en grönsaksboll och hängt i transportburen, tidningapapper i buren och vatten i en skål när kaninen väl är på plats (framme och buren står stilla) annars blir det så himla blött.

Nickel
0

Jag brukar ha några tidningar eller en burmatta och sen en höboll att ha höet i. :)

[Alexandrae]
0

Oki :)

Men det är ju kallt nu, kmr åka buss och alltså få vänta i några minuter utomhus. Så tidningspapper i botten och sen som en bädd av hö borde kanske bli bra. Så hade en annan tjej i min klass :P

Nickel
0

Jaha, mina är redan utekaniner så jag behöver inte tänka på om dom fryser. Men det funkar väl, bara det inte trillar ut jättemycket hö i bussen.. ;)

[Alexandrae]
0

#4 haha, det hade jag faktiskt inte tänkt på Oskyldig Jag får fixa på nåt sätt så att det inte kan trilla ut ^^

Qepta
0

#5 Fleece filt kanske vore någonting? :)

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

[Alexandrae]
0

#6 tänkte på det :) Fast inte så kul om han kissar ner den ^^ Men den värmer ju iaf, huvudsaken att han är varm :)

EricaN
0

Det problemet hade jag med, tills jag gjorde honom ett snyggt täcke, kan nog fixa upp en bild på det..

Eidesdotter
0

Min mamma sydde ett fodral till transportburen, för några år sedan. Det har en "lucka" framtill som man kan fälla ner över öppningen om man vill eller vika upp och fästa på taket om det passar bättre. Hål för handtaget på taket.

Håller ute kalla vindar på vintern men är inte så tätt att det blir syrebrist. Funkar jättebra för oss!Glad

Jag har hö ovanpå tidningspapper och vatten i sån där transportbursskål med invikta kanter. Har aldrig haft några större problem med att det trillar ut hö, gallret i dörren än ändå rätt finmaskigt och jag har ganska grovt hö, så det stannar på rätt sida.

Om man åker längre sträckor har jag märkt att det kan vara bra att ha med en vattenflaska. Min kanin har en förmåga att sätta en tass i vattenskålen och plaska ut en massa vatten. Kan vara bra att ha lite att fylla på med om det behövs.

[Alexandrae]
0

#8 har haft den tanken jag med, elr att köpa nån hundtröja, jag är inte så bra på att sy ;)

#9 låter jättesmidigt det där med fodralet, dock är jag inte så bra på att sy som sagt :/

Salish
0

Jag brukar ha handdukar i buren när jag åker bort med kaninerna och en liten höhäck och vattenflaska.

malinroth
0

Jag brukar ha ett lager toa-lätt i botten och sen hö löst eller i boll. är det varmt eller kallt brukar jag proppa med halm så det isolerar lite. Förut brukade jag tejpa med bred tejp på luckan/dörren eller vad man ska säga, upp till halva ungefär för att kaninerna inte skulle sprätta ut massa skräp. Nu behövs det dock inte då jag bara har en kanin  kvar och han är så lugn och gräver och skräpar inget :)

[Alexandrae]
0

#12 det med tejpen lät smart :)

EmmaRJV
0

när jag tävlar har jag tidningspapper som under lag, och mat och vatten med mig och höboll ;):P

[Alexandrae]
0

Vad är det för höboll alla pratar om? Är det en sån där rund sak i typ stål (elr nåt annat silvrigt material ^^) som man hänger i taket? :P

EricaN
0

#15 Ja, det är precis en sådAN