Kanin iFokus

Kanin

Etikett: bur-och-aktivering
Läst 1889 ggr
Poison-Ivy
0

Lösspringande kanin inomhus

Har inte hittat nån tråd, men det kanske finns redan…
Det jag undrar om det är någon mer som har sin kanin lös i huset/lägenheten?
Jag gjorde mig av med buren och skaffade en kattlåda när kaninen var ca 1,5 år. Nu är han 4 och det har funkat  bra, kan också påpeka att han inte är kastrerad heller. 

Hur funkar det för er?

fia-mia
0

Min kanin var lös på rummet med en liten bur som toalett. Aldrig några problem. Tyckte det var skönt att ha henne så eftersom hon "motionerade sig själv" ganska mycket. Kontakten mellan oss blev bättre också.

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

joannaebbalinnea
0

Nellie är lös och går på kattlåda, funkar mycket bra:) Och så himla mysigt! Alla som kommer hit blir jätteimponerade så tror inte att folk tror att det går!

Emelie
0

Måste fråga er som gör så, har ni täckt alla sladdar i hela lägenheten då? Eller biter de helt enkelt inte på "förbjudna" saker?

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

fia-mia
0

#3 Där sladdarna var hade jag kompostgaller.

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

Emelie
0

#4 Men åh! Det är så mycket sladdar hemma hos oss ;)

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

emms
0

Jag ska skaffa en lösgående jättekanin till sommaren :) Kommer att få gå fritt i mitt rum och resten av huset när jag är hemma och om han klarar av att inte bita på sladdar. Kan tyvärr inte säkra hela huset. :) Har försökt ha Muffin som det men sen fick han flytta ut och där trivs han mycket bättre. Han tyckte om att vara på ställen där han inte fick ;) Som under sängen där han grävde som en galning, eller bakom sin bur. En list blev ganska uppgnagd för att han ville vara bakom sin bur ^^

Emma

Poison-Ivy
0

Alltså man ska absolut ha kaniner lösspringande om man kan… de är ju så tama och fina. Kaninen är ju pigg på morgonen när man går upp och väntar vid sovrumsdörren och springer efter mig på morgonen som en liten valp. Däremot har han ALDRIG gått in i köket, aldrig, aldrig, aldrig… tycker väl att det är för stor öppen yta eller nåt. 
Inte särskilt förtjust i badrumet heller för den delen. 

När det gäller sladdar så har det inte varit ett jätteproblem. Tv antenn sladden har vi hängt lite högre längst ena väggen, och bakom tv bänken är alla viktiga sladdar och där kommer han inte åt. 
Men en åtgärd har vi fått göra och det är datorn. Datorn får vara i sovrummet och han får inte komma in i sovrummet, så han väntar snällt utanför vid tröskeln istället (har en liten kudde där) 
Men är han på busigt humör försöker han gärna smita in när man inte tittar :)
Men annars har han resten av lägenheten och balkongen. 

När vi först flyttade in i lägenheten kom han åt tv antennen, jag trodde inte han skulle komma åt den, och eftersom den är tjock att han inte genast skulle bita den, då han föredrar att bita sönder tunnare sladdar. 
Men jo det gjorde han, och jag tror att han fick en stöt för han gick inte till den sidan av vardagsrummet efter det på flera veckor.

Poison-Ivy
0

Sen så går han endast där det finns matta, hoppar över allt annat och vägrar gå där det inte finns nån matta… hehe stackarn, det är ju halt :)

Zebben
0

Har bara ägt 2 kaniner. Den första som jag hade som liten blev 12 år och hon sprang lös  hela lägenheten. Bet aldrig på något, med undantag för ett ställe på insidan av grovkökets dörr. Men med tanke på att hon endast gnagde där så lät v henne hållas. Sen tugga hon i sig allt vad tidningar hette, vilket mamma tyckte var bra för det resulterade i att vi alltid plockade upp våra serietidningar Tungan ute

Min andra kanin som jag haft i vuxen ålder, fick också skutta lös. Fick henne när hon var 9 år och vi fick tyvärr ta bort henne när hon blev 12 år då. Hon bet inte på något under dessa år. Men hennes sista månad i livet så fick jag plötsligt se att hon bet i datasladden. Läskigt, men det hände som tur var inget.

Denna kommentar har tagits bort.
Killen
0

Bamse får springa fritt när vi är hemma.

Dock inte när vi sover endast för han också ska vara i sängen då men han kan inte vara still och håller på att hoppa på en så man vaknar hela tiden Tungan ute

kissmekate.blogg.se

annaforsgren
0

Jag hoppas kunna ha Tjoffsen lös i mitt rum till nästa sommar. Men mamma är svår att övertala ;) Det skulle vara supermysigt!

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

joannaebbalinnea
0

Vi har sladdgömmor, annars biter hon. Skulle aldrig våga ha sladdarna "lösa" även om jag inte sett henne bita, tänk om liksom.

Klockan halv sju hoppar hon upp i sängen och slickar på våra ansikten, då är det matdags! Hur mysigt som helst och jag rekommenderar alla att ha sina kaniner lösa!

Poison-Ivy
0

Åh va mysigt!
Ja man ska inte ta chansen med sladdarna, små kaniner kan få stötar och bli skadade. Ibland kan vissa större lyckas bita igen vissa sladdskydd också, men annars funkar det jättebra med mindre kaniner,

emms
0

Sladdar är läskiga. En gång hade jag dragit ut alla sladdarna och då bet Muffin på två av dem. När dem var i (skydd) så tog han upp dem men gnagde inte. Efter det så drog jag ut dem. Han har bara gnagt på sladdar som inte var i. Undra om dem kan känna av att det är farligt mycket ström i vissa sladdar? Verkar som om telefon och hörlurarsladdar verkar var dem som blir gnagda på. Hmm.

Emma

joannaebbalinnea
0

Ja det verkar stämma för Nellie har bitit AV två telefonladdare här hemma, så de gått i två delar. Och inget har ju hänt med henne så känns som dom har lite koll på något sätt.