Kanin iFokus

Kanin

Etikett: köpes-säljes-transport
Läst 1009 ggr
zezagena
0

Köpes/sökes Dvärgvädur "halvrex"

Dvärgvädur, en el flera, med rex-anlag/bärare

Den ska vara släthårig alt lejonmanad och har en förälder som rexpälsad (alt mor/farföräldrar)

Den kan förstås oxå vara rexpälsad med en släthårig/lejonmanad föräldrer. Gärna wienteckn. En unge/ungkanin (hona högst 6 mån hane kan vara äldre).

Viktigt att temprament bakåt är bra förstås och i storlek gärna av den lite mindre modellen (1.3-1.7)kg.

Tacksam för alla erbjudanden! PM gärna.

Bor strax utanför Sthlm så närhet till Stockholmomr ett plus, annars kanske transport kan lösa sej.. =)

[BonnieL]
0

MajaL, www.naturenskaniner.weebly.com har massor av ungar med rexanlag =)

Tarja
0

Jag har en havana wienertecknad lejonhuvad dvärgvädurshane tillsalu för tillfället :) Fin i tempramentet och inte speciellt stor. Hör av dig om du är intresserad!

zezagena
0

#1 Jo haft kontakt med Maja på mejlen. Hon har fina rexblandisar. De blir trol lite för stora för mina planer och vill inte heller blanda öron utan hålla mej till dvärgvädur. Kanske har jag varit otydlig, man kan ju förstås tolka uttrycket "halvrex" som blanding mellan stor rex o dvvädur..

#2 Kikat din sida, om du menar Ninak's Brago så är han jättefin men kan ej se han rexanlag..

Tarja
0

#3 Jaha, nej han har nog inte rexanlag tyvärr. Lycka till med letandet!

zezagena
0

#3 tack, jo får nog leta på, inte rätt säsong ju men har ingen brådska  =)

MajaL
0

#3 Du ringde mig aldrig, vad du inte fårstått, tror jag, är att alla dvärgvädursungar (nedåtöron) har rexanlag, då deras pappa är rex. Flera av de har stamtavla och samtliga är renrasiga.

Alltså är de inte blandisar, utan renrasiga. Jag hade blandisar och rena. Blandisarna finns inte kvar, men jag har renrasiga med rexanlag kvar.

Vänligen ring för mera info. om du är intresserad.

0709-664902

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

zezagena
0

Jo M #6  Glömde du hade ju två killar - ulliga, avfällande? med rexpappa Kossan.. vet inte varf jag inte nappade/föll för nån av dem, lite osäker på deras päls, de såg ut som välpälsade lejon..

Nu har jag dock bokat en "halvnorsk halvrexhane" från Silverhagens men hör av mej vb

Tack =)  zez

Katti
0

Jag förstår inte "Den kan förstås oxå vara rexpälsad med en släthårig/lejonmanad föräldrer." En rexad kan ju inte ha korthårsanlag, så varför ska en förälder vara korthårig? Eller har jag missförstått hela meningen kanske?

Zvintos
0

#8: Det jag tror hon menar är nog att föräldrarna inte måste vara rexade själva, utan det räcker med att de är rexbärare.
Så länge själva ungen är rexpälsad.

zezagena
0

Helt rätt #8 Ninni

Gärna (R) föräldrar till en rexpälsad unge.. Glad  E