Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmänt
Läst 1266 ggr
[Colina]
0

Lätt/svårt sälja kaniner?

Jag har en liten verksamhet där jag omplacerar marsvin och kom nyss över en annons där ett marsvin bor med en kanin i en miljö som är allt annat än passande. Kan utan problem ta hand om marsvinet men vill såklart inte lämna kaninen där den bor nu.

Jag hoppas såklart få tag i någon som kan tänka sig att ta kaninen men om jag inte lyckas och "råkar" få hem den med så undrar jag hur lätt det är att omplacera en kanin? Marsvin har jag ganska lätt att hitta nya hem til men jag har ingen erfarenhet alls av hur det ser ut på "kaninmarknaden".

spiritedaway
0

Vuxna djur tror jag brukar vara svårare att omplacera än ungar.
Och vintertid kan det också vara svårare att hitta nytt hem.

[Colina]
0

Putt?

Zvintos
0

Just nu är det väldigt svårt att få sålt kaniner, även kaninungar.
Det är helt enkelt fel årstid.
Nästan alla som köper, brukar göra det under sommaren.

Linnet
0

Håller med, inte ens att skänka bort kaniner brukar gå under vintern. Har också en jättesöt liten kaninhane, som jag fick hit med en marsvinshona. Marsvinet flyttade dagen efter, men hanen blir nog svårt att omplacera.

[bebba]
0

#0 Hur gammal är kaninen och Vilken ras? är det?

Valkyrie
0

Har du ingen du känner som har kanin och kanske vill ha den eller "låna" tills du hittar hem?

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!

[Colina]
0

#5, Har mailat och frågat lite men det enda svar jag fått är att familjen fått djuren i present och de vet bara att de är ca:1,5 år gamla. Visste inte ens kön på djuren…

#6Nej tyvärr inte. Jag har egentligen plats men har varken tid eller intresse för fler djur och vill inte riskera att bli sittandes med den om den ej går att omplacera vidare. Vet jag om att det går (med rätt annonsering osv) så kan jag naturligtvis hålla den ett par månader eller så.

Här är annonsen förövrigt, har även lagt in den i en egen tråd här på forumet för att se om ngn här kan vara intresserad av kaninen.

annonsen

Linnet
0

Men kan du ha den ett tag så blir det ju lättare frammåt mars-april.

[Colina]
0

Frågan är hur mycket lättare? Utrymmet kaninen då tar upp här hemma är det utrymmet jag normalt avvarar för omplaceringmarsvinen så det innebär att jag inte kan ta emot fler marsvin under den tiden vilket är väldigt synd då det är det jag gör i första hand. Jag hoppas hitta någon som är intresserad av kaninen om jag tar marsvinet men vi får se hur det blir.

Linnet
0

Ja, jag vet inte hur mycket lättare, men detta med kaniner är väldigt årstidsbundet. Har väl omplacerat nån kanin mitt i vintern faktiskt, men det var nog bara tur.