(S) Ung Belgisk jätte, hona
Ras: Belgisk jätte
Färg: Järngrå. Något ljus mage, men godkänd enligt Nordisk kaninstandard.
Födelsedatum: 090524
Temprament: Lionella som hon kallas här hemma är en pigg och nyfiken tjej. Hon är mycket social och trevlig. Skulle aldrig göra någon förnär, en genomsnäll tjej!
Övrigt: Vår älskade hona säljes pga att hon tyvärr inte passar in i familjen. Hon är en mycket pigg tjej som har mycket energi. Då vi helst ser att hon får möjlighet att ha stora ytor att röra sig på och få utlopp för sin energi så säljs hon till rätt hem. Hon skulle säkerligen passa bra som frigående innekanin eller utomhus med stora ytor, då hon inte trivs så bra med att bo i bur en del av dygnet.
Relativt enkel att lyfta upp och bära.
Dock är denna ras inte lämplig som nybörjarkanin.
Användningsområde: Ringmärkt med stamtavla. Efter föräldrar med 94 och 93 p. (Själv skulle jag klippa ringen då den antagligen blir för liten när hon vuxit upp.)
Finns i: Stockholm
Pris: 600:-
Kontaktuppgifter: Kontakta Malin på mobil: 073-5043240 eller på mail: malin.elf@comhem.se . Även genom pm här på iFokus.
Fler bilder kan skickas vid intresse. Intressanter är varmt välkomna att hälsa på!
Stensjövallen - Belgisk Hare i viltrött
www.stensjovallen.n.nu
åhhh jag är helt kär!
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Attans att rastgård och bur inte är färdigbyggt än på några månader. Hade passat mig perfekt! Håller på att planera för att köpa en BJ till våren, men liksom inte nu.. Så typiskt!
"You just have to belive…"

#2 Kan ju hålla på henne ett tag om det är så att du är intresserad? :)
www.stensjovallen.n.nu
Gud nu vart jag kär igen, synd att sista buren inte är klar än. Vill ha.

#4 åh, hej! Det är ju du med Roy :P Hör av dig till mig om det skulle ändra sig och du är intresserad. :)
www.stensjovallen.n.nu

#3 Det är nog bättre att du säljer henne när du hittar köpare. Har ingen aning om när vi blir klara med burarna. Ska bygga två 3*3 meter rasthage där vi gräver ner nät gräsmattan så de inte kan gräva sig ut och sånt. Kan ta tid…
Hoppas du hittar ett bra hem till henne!
"You just have to belive…"

#6 Okej, då vet jag. :)
Tack! Det tror jag att jag ska kunna göra :)
www.stensjovallen.n.nu
Gud vad fin hon var! Har tyvärr en lite pälskänslig lillebror annars hade jag gärna tagit henne. Fäller hon mycket?
Vad fin!

#8 Tack :) Hon håller på att fälla just nu (på bilden syns det bla genom att hon har ett "streck" över nosryggen) och jag märker det inte förutom att hon ser ful ut i pälsen… Hon har väldigt kort päls, så det blir inte päls som flyger runt i luften så fort man kelar med henne. Jag skulle själv säga att det inte märks när hon fäller, men jag har bara frassar att jämföra med och de fäller alltid extremt mycket.
Om du bor i närheten så kan du ju alltid komma och hälsa på en dag för att se hur hon fäller.
Vet tyvärr inte hur personer med känslighet för päls reagerar på henne, har ingen bland vänner eller familj som är känslig :/
www.stensjovallen.n.nu

#9 Tack så mycket :) Hon är väldigt vacker, så det är synd att hon inte passar in här :/
www.stensjovallen.n.nu
Vad fin hon är! :) vad finns det för färger på Belgiskjätte? Har länge funderat på en jättkanin men vet inte om tysk jättesheck eller belgisk jätte passar bäst.. vill ha en lugn och snäll kanin i en häftig färg eller teckning (=
MVH Martina - Sjömorenskaningård
www.sjomorenskaniner.se <3
Medarbetare på teddykaniner.ifokus.se

#12 Belgisk jätte är godkänd i viltgrå, viltsvart, viltgul, viltblå, järngrå, chinchilla, viltröd, svart, blå, vit rö och vit bö. Vit blåögd har jag dock aldrig sett eller hört att någon har, men det sägs att den finns… Var vet jag inte.
Jag har själv ingen erfarenhet av ts så kan tyvärr inte svara på din fråga om temperament… Men en vacker teckning har ts iaf! :)
Du kan ju alltid ställa din fråga på jättekanin här, hos någon som har erfarenhet av bägge raserna.
www.stensjovallen.n.nu

Puttar för tjejen :)
www.stensjovallen.n.nu
Vad tuff kanin! :)

#15 Tack :)
www.stensjovallen.n.nu
Gud vilken fin kanin! :D

#17 Och till salu är hon också ;)
www.stensjovallen.n.nu
meen gud villken stor sötnos !! jätte coola öron !
tyvärr har jag inte plats och erfarenhet för en sån stor =(
men söt var den värkligen !

Priset på Lionella kan diskuteras med rätt köpare. :)
www.stensjovallen.n.nu

Lionella har funnit ett nytt hem så därför kan tråden låsas :)
www.stensjovallen.n.nu