Kaniner tillsammans..
Jag har några kaniner som bor tillsammans. Bland annat en kastrerad hane och en hona (Elliot och Årissa). Två honor (Holly och Billie). Sen en mamma och hennes två döttrar (Myran, Gramet och Grynet).
Idag har det varit kasst väder hela dagen och när jag städade så satt Årissa och tvätade Elliot, bara av att kolla på dom blev man helt glad. Fast jag jag började prata och kolla för mycket så slutade årissa slicka honom för man kan ju inte visa att man tycker om honom sååå mycket. Det roliga med dom två är också att det är årissa som bestämmer, och hon kan vara rätt tuff mot elliot ibland och lite dum när hon är brunstig, men ändå tycker elliot om henne så mycket.
Sen Myran och Gramet bodde tillsammans innan men sen när jag fick hem grynet också tänkte jag att dom nog skulle kunna gå bra tillsammans. Och det gör dom också, men det finns vissa speciella saker man måste tänka på som vem man tar in först och släpper ut i hagen först osv. Av dessa tre är det Grynet som bestämmet och även lite Myran, men Gramet är den som är mest underlägsen. Grynet kan ibland vara lite dum mot dom andra börja jaga dom osv, men oftast ligger alla tillsammans i en hög och myser, dom sitter och slickar varandra. Verkligen otroligt mysigt att se. Blir någon rädd för nått varnar den dom andra och sen brukar dom sättat sig tillsammans för dom känner sig trygga med varandra. Verkligen otroligt mysigt :)
Någon annan som också har kaniner tillsammans som verkligen trivs med varandra? Berätta gärna om era kaniner och lägg upp bilder :)
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Mina kaniner bor tyvärr inte tillsammans, tror de skulle funka super tillsammans, men de en hona och en hane så de skulle nog bli lite mkt kaninungar på en gång då :/ När jag har dem tillsammans under uppsikt går Omar till nicole, puttar på hennes mage, då vänder hon sig och börjar slicka på hans huvud, så sött! har tyvärr ingen bild på de, då de slutar om man rör en fena.
Jag har ju min ena hona Mika och min kastrerade hane Cookie tillsammans men dock bara i hagen. I hagen brukar Mika vilja vara nära Cookie för hon känner sig tryggare med han, man ser att hon är mer avslappnad :) Min hane tycker också att det är väldigt mysigt och helst när man får tillfälle att lukta Mika i rumpan ;D
Tyvärr så slickar dom inte varandra men man märker att dom gillar varandra mycket ändå. Och tyvärr så vill Mika para sig lite för ofta med Cookie och för att visa det så nafsar hon honom så hon får av små tussar päls. Om hon är för på på honom så säger han till och nafsar henne men annars hoppar han bara till och kollar vad som händer eller så börjar han para sig med henne ^^
Vem av dom som bestämmer är lite olika men faktiskt så tror jag att det är Cookie. För ifall något skrämmer dom så springer Mika direkt till Cookie och burrar sig intill honom. Det är också så att om Cookie vill att Mika ska göra något så gör hon det. Ibland får han för sig att hon ska motionera och springer efter henne, fast på lek då :P
Dom är väldigt roliga att titta på och även om dom inte slickas så visar dom sin uppskattning genom annat. Fast alltid först när dom träffas i hagen så sprutar dom kiss på varandra -.-'
Mika är den svarta och Cookie den madagskar brokade :)
Kan man sammanföra två kaniner i vuxen ålder elle rmåste det ske när de är små? Jag är ju mest van vid dvärghamstrar och med de så ska de ju sammanföras när de är ungar och de ska dessutom helst vara syskon av samma kön. ^^
Jag fick en vuxen hona som akut omplacering pga avlivningshot, när hon gjort sig hemmastad köpte jag en liten tös på 12 veckor och satte ihop dom, gammel damen hög ungen 1 gång så hon fick loss en stor tuss päls. Efter det är som bästa vänner och nu är dem oskiljaktiga. Det den ena går där är den andra, blir dom skrämda trycker dom sig emot varandra.
Den äldre honan Jolene är ganska självständig, framåt och nyfiken medans den yngre Phelia är ganska nervös och feg och följer alltid o Jolenes fotspår.
Det är så mysigt, dom är alltid ihop, äter bredvid varandra, sover bredvid varandra och sitter ofta och putsar varandra och myser ^^
Fick t.o.m sätta ditt 2 vattenflaskor så dem kunde dricka ihop, och det gör dom också :D
Dessa två tjejer älskar varandra och när den ena brunstar kan dom pipa och tjafsa lite men det är det enda "problemet" mellan dem :)
Jag är så rädd inför den dan den ena av dem skulle dö, den som blir kvar kommer bli förtvivlad :(
Åh, vad mysigt det låter!
Vichy och hennes dotter Våfflan bor ihop och det funkar jättebra :D Har tyvärr ingen bild.
Myran gramet och grynet i somras (mja.. något solblekta och så) Första gången dom träffades alla tre tillsammans.
Jag har en treårig rexhona, Samira som bor tillsammans med en kastrerad dvärgvädurshane, Lejon, och de tycker verkligen om varandra. Jag har nog inte tittat till dem en enda gång när de inte har slickat varandra eller suttit och myst tillsammans.

Tidigare har vi haft Inka, Ruby och Chania i samma bur, det gick bra ett tag tills Ruby blev alldeles för dominant och det till slut blev omöjligt. Sen blev Inka tjuvparad och vi har inte haft några honor ihop sedan dess :)
Men hade tänkt försöka få ihop Fantasy med Chania och Sakura senare, både Chania och Fantasy är ganska underlägsna och hur snälla som helst, vi får se hur det går. Fast kan tänka mig att Sakura är kommer bli den som det bossas runt med, haha ^^
Jag har två honor som bor ihop sen i somras, Tusch och Epoxy. De älskar att mysa och tvätta varandra.
Tyvärr har jag inga seriösa bilder på dem, men här kommer två i alla fall ;)
Tre små fulingar:
Till och med gräva måste man göra tillsammans:

Har inga kaniner tsm just nu men jag har haft en mor och tre döttrar ihop. De bodde i en bur som var 200x50x50cm med fritillgång till en gård som är ca 4x4m - och de låg och myste med varandra och sånt men mamman som bestämmde mest hon jagade gärna omkring dom och bossade, en av döttrarna jagade omkring syskonen och sånt men sedan sålde vi döttrarna.
Jag hade som tanke att sätta ihop Muffin och Nessie men det funkade inte så bra :( Det var Muffin som bestämde och han var inte alltid så snäll mot Nessie och när Nessie var brunstig så blev det inte så bra… Hade dem bara tillsammans i hagen. Och sen om det var dåligt väder någon dag och satt ihop dem nästa dag så höll dem på hela dagen med att göra upp rangen igen :(. Och Nessie blev bara skyggare och blev rädd för människor. Hon förvildades lite alltså. Dem verkade vara ganska lika i rangen, båda vill bestämma=funkar inte. Ett exempel på att kastrerad hane+hona inte alltid funkar ;) Lite synd tycker jag :( Men, men allt ska inte vara lätt ;)
Men kul att så många andra kan ha kaniner tillsammans!
Emma

Har ju Plexus och Frutti tillsammans. I hagen kan dom jaga varandra men det är nog på skoj för dom biter varandra inte och dom gör det inte i buren. I buren sitter dom alltid tillsammans och slickar på varandra. Dom sitter bredvid varandra när dom äter, slickar sig och när dom bajsar, så dom tycker om varandra iaf.. ;) Dom ska alltid sitta näära. Och Frutti är alltid den som är klämd mellan Plexus och väggen. Får hon inte det trycker hon sig under Plexus mage och sätter sig mellan väggen och honom… -.- Har inte så bra bilder på dom på den här datan.. :)

Åh, så fina bilder allihopa har.. har dock inga kaniner som går tillsammans nu, men jag har haft och det har gått jätte bra! 
Hälsningar Lisa - medarbetare på Jättekanin iFokus
Jag har mina franska vädurar Diezel (kastrerad) och Daisy tillsammans och de är hur goa och snälla som helst med varandra. De myser, äter och busar ihop. Eftersom de är frigående i hela lägenheten så kan de välja att ligga tätt ihop eller skutta runt lite för sig själva. Men oftast så är de hack i häl efter varandra. Förutom om vi är i köket, då kommer alltid Daisy skuttande efter oss och vill vara med medans Diezel oftast ligger kvar och softar under sängen eller så.
Här ligger de och sover i soffan tillsammans:
Mina två kaniner (en kastrerad hane (Ikaros) och en hona(Teddy)) trivs jätte bra med varandra, de slickar och putsar varandra hela tiden. Det har bara varit en gång då vi behövde sära på dem, det var när min hona var skendräktig?, det var ganska jobbigt för vi var på landet och det är några km till närmaste stad och vi har ingen bil :( så de fick vara i hagen halva dagen och inne halva.
nåväl det där var lite of topic.
här kommer båda två i ute buren på landet:
"Och tyvärr så vill Mika para sig lite för ofta med Cookie och för att visa det så nafsar hon honom så hon får av små tussar päls. Om hon är för på på honom så säger han till och nafsar henne men annars hoppar han bara till och kollar vad som händer eller så börjar han para sig med henne ^^"
precis sådär gör mina också!
#19 Hehe, när mina gör det så kvittar det om jag säger till dom för dom bara fortsätter så jag låter dom göra det men man undrar ju vad grannarna tänker :P
Har inga kaniner tillsammans men skulle säkert kunna ha det senare =)

Åh så härligt att ha två kaniner ihop:) Min dröm är ju att min kastrerade rexkanin Tjoffsen ska få bo med någon. Men det får han vänta med i några år till^^
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
mmm specielt på våren 
Jag hade Alfred och Suffi ihop idag:) De är lyckliga ihop och jagar varandra på skoj. När Alfred har blivit könsmogen och träffat en hona så ska han kastreras och bo ihop med Suffi:)
Abbe ska också kastreras och bo med Tosca.
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/
putt :)