Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 2337 ggr
[veralera]
0

S: Tvåvånings innebur

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har kommit över en tvåvånings innebur av märket "Åkello" tror jag det är…

Har ingen som helst användning för den då den är för "platt" för mina chinchillor och råttor och mina kaniner bor utomhus…

Det är alltså ett "hål" i bottnen på översta våningen så djuret kommer ner/upp, men det finns ingen stege tyvärr, men man kan ju sätta något litet hus eller något så de kommer upp.

Annars rätt fint skick, OBS! Smutsen som syns på bilden går att borsta bort lätt, orkade bara inte innan jag fotade *lat*, har sovit en halvtimme inatt…

Detta är precis vad jag letat efter till mina kaniner INNAN när de bodde inomhus, eftersom den är praktisk och tar inte mer yta än en envåningsbur… Men som sagt bor de ute nu pga min pojkväns allergi.

Mått:
Höjd: ca 90cm
Bredd:  ca 100cm
Djup: 50 cm

Kom med ett prisförslag. Kontaktar här, via mail (everybodylovesvera@hotmail.com) eller mobil(0739971413)…

zezagena
0

Var bor du/finns denna våningsbur? E

[veralera]
0

Malmö. Transport inom skåne finns:P

[BonnieL]
0

Där det står bredd ska det väl vara längd? Tungan ute

emms
0

Tyvärr inte lagliga för kaniner. Dem måste vara 50cm i höjd per bur :P

Testa på marsvin.ifokus istället :)

Emma

[veralera]
0

Haha ja kalla det längd kanske:P Men folk säger olika, när jag skrev längd en annan gång skrev någon att det var bredd:P

[veralera]
0

#4 Nej jag fick höra det på dvärgkanin.ifokus också!

Visste inte. De flesta burar i djuraffärer är ju inte mer än 40cm :(:( dumt!

emms
0

#6 Jo det är lite synd, dem flesta man kan köpa är under 50cm :/ Tråkigt att dem inte kan köpa in lagliga burar till kaniner tycker jag :P

Men den funkar ju att ha som reserv bur om man måste ta in kaninen eller ska iväg på någon resa osv, :)

Emma

[veralera]
0

Ja de e lite synd. Jag menar, 10cm högre så hade den varit laglig! Men den är ju betydligt mycket bättre än de flesta andra burar jag sett i djuraffärer. Många burar man ser i djuraffärerna är ju inte större än 80x50! Det är ju inte lagligt för något, och gallret är ju för stort för tex hamstrar…

emms
0

Eller om dem är frigående och behöver mat/bajs ställe :D

Emma