Bog-sele eller H-sele?
Hejsan!
Jag undrar om det är någon skillnad om man har Bog-sele eller H-sele när man hoppar med kaninen?
Funkar den ena bättre än den andra?
tack :)
War, war never changes.
Det beror ju helt på vad man har för slags kanin. Men jag föredrar alltid h-selen då den är lättare att föra kaninerna i tycker jag. Men kaniner som drar mycket får ju den strypande effekten av h-sele, då ska man inte använda det. Bogsele funkar för kaniner som drar lite eller tycker det är obehagligt med h-selen runt halsen.
Finns även bröstsele, men detta är ingen sele man ska köpa i första taget då de är för lite mer erfarna är vad jag tycker. Men det kan vara bra öfr lättstressade kaniner eller kaniner som drar väldigt mycket.
Not your mom, not your milk.
Okej, min kanin Charlie drar ganksa mycket, jag har både bog-sele och h-sele till honom, men det verkar lättare att hoppa med h-sele ist för bog.
War, war never changes.

Jag använder endast bog och ibland bröstsele. :)
Beror lite som #1 säger vad man har för kanin!
MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.
" Everybody needs inspiration "
jag brukar starta med H-sele och "känna" på kaninen. Sedan om det behövs byter jag och provar lite annat.
Om han drar mycket kan du prova en bröstsele, el H-sele med ett extra band under magen.
Tryckpunkten blir då fördelad över bogen och blir inte samma drag i halsen som en H-sele.
Bogsele brukar jag inte rekomendera till dragiga kaniner då dom är för lätta att ta sej ur.
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |