Fransk vädur + Dvärg vädur = ?
Skrev en tråd förut om att jag tänkte skaffa en hona till min franska vädurs hane (ca 6 - 8 månader gammal) det har visat sig vara rätt omöjligt att få tag på en fransk vädurs hona här omkring där jag bor, och därför undrar jag om någon har erfarenhet av att ha en dvärgvädur tillsammans med en fransk vädur? funderar på om det skulle funka, att skaffa honom en dvärgvädurshona, eller tror ni det kan bli problem? och vad är bäst, skaffa en kaninunge eller äldre kanin åt honom?

Antar att du menar som sällskap och att hanen är kastrerad!
Jag har haft 3 kaniner ihop 2 frassar och en dvärg vädur. En av frassarna var en kastrerad hane och dem andra två , dvärg väduren och den andra frassen var honor. Det fungerade perfekt!
Om jag nu inte minns helt fel, men fanns det inte någon här inne som bor i Dalarna som hade en äldre fransk vädur för omplacering?
Såg även ett flertal i Örebro när jag var på utställningen som var tillsalu. Vet dock ej vart de finns.

Ja som sällskap till en kastrerad hane. (och sällskap till oss i familjen med förstås) :)
Okej, det var bra att höra :) kanske man kan satsa på en dvärg då istället..
Nån som vet om det är bäst att skaffa honom en kaninungehona eller en äldre?

#0 Vart finns du? Kolla om du hittar någon frasse i närheten på blocket eller om det är någon utställning i närheten.
Kanin tillägga på #1 Att frasse hanen var 3år, frasse honan 1år och dvärg väduren 2år.