Ungefär hur mkt kostar..
.. det att kastrera kanin hos veterinären?
Kastrera hane, alltså.
700 kostade de för Jocke :)
♥
Någonstans vid 500 skulle jag tro.
Har ringt och kollat förut och när jag kastrerade min hane för 4-5 år sedan kostade det 550kr men nu hos samma klinik kostar det 850kr (!) och hos distriktsveterinärerna kostar det 650kr vilket jag tycker är ett bra pris.

Här kostade det 300:- för ungefär ett år sen, hos den veterinär som är billigast.
Prisen varierar från klinik till klinik.
Här kostar det 600-650kr.

Ungefär 600 kr tror jag. :)
Här kostar det ca: 500-700kr

Runt 600 kr som alla andra säger får du nog räkna med! :)
MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.
" Everybody needs inspiration "
750 kr betalade jag när jag kastrerade en hane nyligen. För några år sedan betalade jag bara 600 kr på samma klinik och samma storlek på hankanin.
Mycket trist att priset går upp. Skulle de sänka priset eller köra kampanjer (som de gör på katter) så skulle säkert flera ta sin kanin till veterinären för kastrering.
800 kostade det hos oss för ungefär fem år sen, skulle kunna tänka mig att priset har ökat nu.
#4 Hos vem var det? Skall nämligen kastrera Algot om någon vecka eller så.

För mig kostade det 600:-, & det var för ca 4år sedan.
För mig idag på samma klinik så kostar det 600:- för en kanin som väger 2.5kg.
Hälsningar Lisa - medarbetare på Jättekanin iFokus
#10 - För fem år sedan? Lät ohyggligt dyrt.
Not your mom, not your milk.
för några år sen kostade det 1200 för mina 2 kaniner
#13: Det var det ja :o Därför valde vi att inte kastrera de två hanarna vi hade då.
700 för min kanin ;D
/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !
När jag kastrerade Elliot i februari kostade det 500:-
Och William blev kastrerad idag och det gick på 700:- på samma klinik.
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Det lönar sig att fråga runt hos flera olika kliniker. Den billigaste nära mig tar ca 350kr medan andra kliniker i närheten tar upp emot ca 900kr.

#11 Hos Stefan Rösäter på Lulsundet. Tror han bor på Kvartersmästargatan, privatpraktiserande, har mottagningen hemma. Han kan ju ha höjt priset sen dess, men han är mycket billigare än ex djursjukhuset, dom tar nog det dubbla och kanske mer ändå.

Det kostade 750 hos mig:) Jag bor lite utanför stockholm.
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

700 kr för mig,bor i Ängelholm i Skåne. :)
#19 Jaha, han har jag redan pratat med 450kr kostar det nu. :)
Närmsta veterinär här (Animalen smådjursklinik) tar följande för kastreringar:
Operationsavgifter - Kastrationer
Hund, tik 6 453 kr
Hund, hane 3 854 kr
Katt, hona 1 255 kr
Katt, dräktig hona 1 833 kr
Katt, hane 635 kr
Iller, hona 1 544 kr
Iller, hane 1 143 kr
Kanin, hona 1 555 kr
Kanin, hane 1 143 kr
Marsvin, hane 1 143 kr
oj! Det var lite dyrare än jag först trott, hha :)
300kr var det billigaste jag hittade när jag kastrerade min lejonhane för ett par år sedan, men det var en hästvetrinär och han hade sin lilla mottagning hemma i vardagsrummet och alfons, kaninen, fick ligga på en tidning på ett bord och jag fick hålla honom…………… hade jag vetat detta hade jag betalt dom extra 100lapparna och gått till en smårdjursvetrinär . . .

#22 Oj då har han höjt ordentligt då, men tror ändå han är billigast.
Mamma var där med hundvalpar för vet. bes., vaccinering och chippning i somras och han tog 300:-/valp och det är billigt.
Kastrering av hanhund, för 2 år sen, så han kan väl ha höjt sen dess kanske, men då tog han 1500:-
Vaccinering av hund 300:-
Annars finns ju distriktsveterinärerna på Bergnäset och så finns väl en till privat veterinär, nån stans i stan.