Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 707 ggr
letarhane
0

vad får era kaniner för mat?

Undrar vad era kaniner får för mat tex grönfoder torrfoder m.m :)

[Wera]
0

De får rabbfor och hö, ibland om vi t.ex. har morot i vår mat får de skalet och en liten bit av moroten, de får sötpotatis när vi äter det (de älskar det!) och tomat om vi har en bit av det..

Det beror liksom på vad vi äter.
Jag ger allt möjligt. Brocolli, kål, sallad, gurka (dock inte så omtyckt), jordgubbar och äpple.

[BonnieL]
0

Mina får Kraft Groov 90 pellets och hö.
Grönsakerna varierar.

Zvintos
0

Just nu får de Krafft Groov 125 blandat med Chudleys Rabbit Royale, men kommer snart byta ut Krafft mot Carrier.
Grönsaker varierar från gång till gång.

alwiz
0

Mina får Carrier och olika grönsaker =)

Tarja
0

Just nu har jag Carrier som kraftfoder till mina. Sedan får de självklart fri tillgång till hö och vatten. De får olika grönsaker varje dag.

Qepta
0

Har Stampe till Chili och hon får någon grönsaksbit då och då och torkade rönnbär som godis som jag även gömmer i buren ibland (hon har väldigt stor bur) så det blir att leta länge för henne

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

letarhane
0

Min kanin får ½dl pellets  och 30g grönsaker

Emma-lundqv
0

Förutom hö och gräs (det lilla som finns kvar ute i hagarna) äter de ½ dl Krafft groov 90 och grönsaker. Vilka grönsaker det blir beror på vad vi har hemma men, ofta är det morot, gurka, sallad, broccoli, paprika och ibland får de frukt i form av äpple eller banan (:

minkaninester
0

Min får ett slags tjockare pellets, energigivande pellets och något som heter c pellets.

Detta får hon blandat med grönsaker och hon älskar det! ^^

MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.

" Everybody needs inspiration "

PrinzeZz
0

har tre olika pellets jag använder. Lottie äter en av mina och min fiderkanin, jag kommer inte fortsätta med lottie och dom äter det enbart för att det ska "ta slut". Sen har jag en sorts pellets som heter Selective, ganska ny på marknaden tror jag. Tog flera påsar av det då en av mina kaniner har en tendens att äta lite för dåligt på vintern och då gå ner i vikt, den pelletsen är smaklig med bra värden. Resten av kaninerna äter STAMPE, ett foder jag igentligen inte är nöjd över men har inte hittat något foder jag faktiskt är nöjd över. Men ska kolla upp den här Selectivs priser, hittils är jag väldigt nöjd.

sedan får dom lite varierat med grönsaker och har självklart fri tillgång på hö och vatten.

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

TereseE
0

Mina får Kraft Groov 90, fri tillgång till hö och vatten. Tillägg av några olika grönsaksbitar varje dag och de har alltid tillgång till grenar att gnaga på.

[Emmla]
0

mina får ungefär 20-30 bitar pellets om dagen och så lite grönsaker därimellan ibland också lite lyx godis, tex havregryn, flingor, kokosflingor, blåbärsoppa mm (en av mina kaniner älskar blåbärsoppa min andra äter det inte, konstigtObestämd)

och såklart fri tillgång till hö och vatten :)

Tarja
0

#5 Juste, mina får självklart grenar också.

joannaebbalinnea
0

Alltid fri till gång till hö och vatten (såklart!), Selective rabbit pellets - ½ dl, olika grönsaker.

Ibland grenar, torkad banan när hon leker med sin aktiveringsboll och andra lite mer onyttiga favoriter - vindruvor och äpple.

Sashhi
0

Hö och vatten, rabbit royal+bello, olika i mängd beroende på kanin. Grönsaker/frukt någon gång i veckan.

Not your mom, not your milk.

[Emmla]
0

mina får också grenar ibland

jahadu
0

rabbit royale, hö och ibland morötter

thexclub
0

Edelpellets, hö och grönsaker ges dagligen. Frukt, grenar och dylik får de några gånger i veckan.

the vanity, it becomes insanity

Moonstrike
0

Det är olika. Dom får morot, äpple eller annan frukt/grönsak, och hö. Rufsan får carrier (pellets) och Biggles får rabbfor och ris/pasta/potatis.