Veterinären i morgon
I morgon ska jag, mamma och Nelly till veterinären. Nelly är sjuk på något sätt som vi inte vet vad. HOn är hängig, snorig, lite lös i magen och så har hon inte tvättat sig något (fullt med urin mellan bakbenen)senaste dygnet. Igentligen så skulle vi åka in idag men det fanns ingen tid så veterinären så att vi skulle komma i morgon.
Jag är jättenervös, dels för hur det är med lilla Nellan och dels i fall att det skulle bli avlivning.
Snälla är det någon som har några tips? på hur man kan förbereda sig och kaninen? Tacksam för svar!
Äter hon? Låter som en förkyldning. Är hon varig i baken eller är det bara kiss? Luktar hon illa?
Hoppas det går bra!

Oj, hoppas allt går bra!
the vanity, it becomes insanity
Håller tummarna!
Ge henne massor med vätska! Om hon är dålig i magen (diareé) ge BARA hö&vatten. Och om hon inte dricker så får ni ta en sån spruta utan nål och spruta in i munnen försiktigt. När hon står upp. Annars kan det komma ner i lungorna. Muffin var hängig och slö och hade diareé för 2 veckor sedan. Gav honom mycket vatten.
Hoppas hon blir bra! Lycka till! :)
Emma
#1 Luktar ganska illa, mycket kiss men ser också ut att vara lite var.
#4 Okej, har gett henne två vattenflaskor och en vattenskål och massor med hö. Gav henne lite pellets i morse men inte mycket. Ska inte ge henne nå pellets i morgon, bara hö.
Tack allihopa, det hoppas jag och Nellan också =)
#5 Kan vara livmodersinflammtion. Vet inte exakta symtomen men de får ofta var då. Min fick det och blev behandlad och två månader senare var det tillbaka. Hon var svullan vid vulvan och det kom var. Då var livmoder rejält förstorad och hon hade tumörer på den som även började sätta sig på urinblåsan. Då blev det tyvärr avlivning. Nu vill jag inte skrämma upp dig, det behöver inte vara det men man vet aldrig.
Det är inte säkert hon dricker självmant så du kan ge henne via spruta i munnen också.
Hoppas hon blir bättre!
Hur har det gått?

Håller tummarna!
Dricker hon inte självmant får du spruta in vatten med en spruta utan nål.
Hoppas det blir bra!
#7 Läs tråden "Nelly är sjuk" så får du veta :)