Kanin iFokus

Kanin

Etikett: köpes-säljes-transport
Läst 402 ggr
Gramitiskaniner
0

(S) Vädurskorsnings-ungar!

Vinkullen föddes den 26 Augusti 2009 och är alltså leveransklara den 21 Oktober 2009. Men dock så är inte alla tingade ännu, jag har ganska många intresserade just nu. Men tveka inte att höra av er vid intresse! :)

För mer information besök: www.gramitiskaniner.weebly.com

Väl Mött!
Sabina, Gramitis Kaninuppfödning

Kommentera snälla inte än, jag ska lägga ut lite personlig fakta om varje individ först, säger till när det är ok att kommentera igen!

Gramitiskaniner
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

"Gramitis Vecchi"
Blå/Vit japantecknad hona.

Vecchi är helt klart kaxigast i kullen och är nästan alltid tillsammans med sin syster "Doris" först fram i buren för att hälsa när man kommer. Hon sticker verkligen ut ur mängden, positivt menat, då hon trots sin kaxighet är väldig go och snäll. :)

Vecchi skulle precis som sina syskon passa bra till vem som helst i princip, vare sig man har flera års erfarenhet av kaniner, eller om man är helt nybörjare. Dock så intresserar jag mig endast för seriösa svar.

Gramitiskaniner
0

**"Gramitis Cru"
**_Svart/Vit japanbrokad hona.
_
Doris, som jag kallar henne under tiden när hon bor här är social till max. Hon älskar att klättra upp i famnen och sitter gärna där en bra stund. Väl ute i hagen så sitter hon aldrig still, hon är störst i kullen och kommer antagligen att hamna krig 2,5 kg som fullvuxen. Om du söker efter en riktigt personlig dam med lite skinn på näsan är hon helt rätt för dig, hon verkar ha ärvt pappans förstånd och lugn, men mammans envishet.

Gramitiskaniner
0

"Gramitis Tempranillo"
Svart/Vit japantecknad hane.

Elton som jag kallar honom just nu är en helt underbar kille, han är så lugn och stabil i sitt humör. Totalt orädd för nya "erfarenheter" så som stora nyfikna hunder till exempel, hehe. Han är nyfiken och framåt, den här killen strålar det bara om! Han är underbart vacker med sin svart/vita tydliga japanteckning, och hans lilla tecken på läppen som liknar enligt mig en "mutasch". Det stod mellan honom och Dexter när jag skulle välja någon att behålla själv, det enda som avgjorde var att jag är liite svagare för Blå japanteckning än svart. Men det är ju helt klart en smaksak ;)

Gramitiskaniner
0

"Gramitis Primitivo"
Blå/Vit japantecknad hane.

Blå, som han kallats sen han var liten då han har en sådan "flytande" teckning att han nästan såg ut att vara isabella ut ett tag. Han är en väldigt självständig kanin, han kan sitta helt stilla i lugn och ro medans alla alla far omkring, han utstrålar verkligen lugn omkring sig. Jag undrar om han egentligen inte är lite av en filosof, hihi. Om du söker en bra familjekanin till exempel vore nog Blå ett jättebra alternativ, han är helt klart en riktigt kelgris.

Gramitiskaniner
0

"Gramitis Maipo"
Siames japantecknad hane.

Pu som han kallas här hemma (kallad efter Nalle Puh pga av sitt söta utseende) är en personlig liten herre som gärna sitter och gosar ett tag. Han är ett riktigt charmtroll och har redan vunnit mångas hjärtan med sin uppsyn. Ute i hagen är han social och kommer fram för att hälsa, men är samtidigt självständig nog för att gå iväg på sina egna små äventyr och utflykter.

Gramitiskaniner
0

Sådär ja! :)
Nu är alla kaninungarna som är till salu utlagda, hör gärna av er vid frågor eller intresse till: gramitis@live.se jag kollar mailen dagligen.

www.gramitiskaniner.weebly.com för mer information om kullen.