Ha kaninen på balkongen?
Jag vill veta hur stor en balkong ungefär är och hur man gör den till en bra boplats för kaninen året runt?
Jag vill veta ALLT! Hur gör man det säkert för kaninerna? Ibland kan det vara springor mellan golvet och stacket runt, hur täcker man dom? Och ja allt ni kan komma på…
Gäller 2 små tjejer, 1 lejonhuvad, och 1 dvv korsning ;)
Bilder på era balkong kaniners boplatser uppskattas ;)
Våran balkong är ungeffär 2.5 x 3.5 m med tak över och jag har en jättestor bur därute som de använder som hus. Sedan har de också kattunnlar, flera mindre hus, mattor, en massa grenar, korgar och aktiveringsbollar att sysselsätta sig med.
Vi har bara ett ställe där kaninerna skulle kunna komma ut så har satt för ett kompostgaller där. Annars är balkongräcket tätt och så pass högt att kaninerna inte kan hoppa över. Vi bor på andra våningen så inga rovdjur eller klåfingriga människor kan komma in till kaninerna därute heller.
Hur gör du med snö när det blir vinter?
#2 Snö går bra men det är värre när det smälter och blir vått. Så när det är som värst får de hålla sig i buren. Funderar på att bygga en mindre kompostgallerhage och sätta tak runt om så att de kan vara ute och skutta även när det är dåligt väder. Just när det blåser så kommer det in en del snö trots att det är tak på balkongen…
Jag har min kanin på balkongen, har mattor, hinder, dock bara ett hon hoppar över, grenar, bollar m.m när det regnar eller snöar drar vi ner markisen bara :)
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
mina bor på balkongen på somaren, men den är inglasad
#4 Wow, jättefint!

Mina kaniner skulle hoppa över om jag hade dom dygnet runt på balkongen:P
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
#6 Tack!
#7 Det har hänt att Chili också har hoppat över men vi har satt nät på räcket för säkerhetsskull, nu är hon för sysselsatt för att ens tänka tanken på att hoppa över buren.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se