Hur ska man göra??
Min hermelinhona Rosen har alltid varit lösgående innekanin och på somrarna fått vara ute i sin Hage runt hela dagen. Men nu äre så att jag bor ju i en lägenhet, och dom som har tapetserat den har gjort så att det är små flärpar av tapeten som inte sitter fast, och det har ju såklart Rosen dragit bort(!!) Och då har vi i familjen bestämt att hon måste sitta i buren sin när vi inte är hemma. Men jag är inte hemma så mycket, så hon kanske bara är lös i 2 timmar per dag. Och det mår hon psykiskt dåligt av. Hon sitter och sprätter och kastar runt matskål och vattenskål för att hon får så mycket överskottsenergi. Så om hon inte blir bättre efter 1-2 månader måste jag sälja henne :´( Jag kan inte sitta och titta på medan hon mår så dåligt.. Kanske till nån som söker en stjärnhoppar?
Om man sätter 2 kompostgaller på varandra så blir det ju runt 1-110cm, och så högt hoppade Rosen när hon var runt 3månader ;) Just nu är hon 5 månader. Hon älskar att mysa och gosa och leka. Hon kan en massa tricks och biter inte på "stora" kablar. (tex till tv:n) Är rumsren och helt underbar. Går inte att beskriva henne med ord. Om man börjar gråta, kommer hon och slickar upp tårarna och sätter sig i famnen och puttar med nosen på en som för att säga; "vad är det som har hänt?" Världens underbaraste kanin i mina ögon. Hemmet är viktigare än priset och är noga med att hon får vara ute/lös så många timmar som går per dag ;)
Du kan bygga med kompostgaller så hon får en innehage men bygg på kompostgallertak också, så kan hon inte hoppa ut. 
Sedan brukar två kompostgaller på varandra bli betydligt högre än 1m, mina kompostgaller är 80x100cm så sätter du två på varandra blir de antingen 160 eller 2oo cm och det hoppar hon väl inte över? Men snyggare med lägre och på med tak istället, så skulle jag ha gjort.
Lycka till!