Kanin iFokus

Kanin

Etikett: kullplanering
Läst 836 ggr
Haztparken
0

Kullplanering - Blue Angel & Royal Seeds Muscot

Tänkte bara skriva lite här då om att jag hittat en jättefin hane till min lilla hona =) Hon är just nu endast 11 veckor, så som ni kanske förstår så är det inte förrän till våren som hon ska paras.

Parningen kommer att ske i Maj nån gång och då kommer ungarna lagom till Juni, alltså sommarlovet :) Då blir ungarna lev. klara i Augusti nån gång.

Mamman:

Hon heter Blue Angel men kallas Ängel eller Tussie ;)

Hon är viltblå wienertecknad och är hur go som helst, förutom när hon biter på möblerna då blir mamma jätteglad *NOT* Oskyldig

Pappan:

Han heter då Royal Seeds Muscot men kallas Theodore =D

Han är Gul/blå viltjapan wienertecknad och verkar vara en väldigt kär hane så det kommer bli jättefina ungar!

Båda föräldrarna har grå/blå ögon så får se hur ungarnas färg kommer bli =)

Vill ni veta mer om Theodore så finns han här: http://www.123minsida.se/twinklyskaniner/27506775 och det är Twinklys här på kif som äger han =9

Ni får jättegärna säga vad ni tror att ungarna kommer att få för färger, alltså vad det kan röra sig om. Och gärna länka/lägga in bilder så jag ser färgen/teckningen ^^

Min hona kan ni hitta på min sida: http://lavaletto.weebly.com/blue-angel.html

[Agneslundin]
0

men vad kul !! jättefina föreldrar så bebisarna kommer säkert bli jättesöta =)

[BonnieL]
0

Beror på vilka färger föräldrarna bär på också :)

Zvintos
0

Det enda jag kan säga på rak arm är att chansen för vit blåögda finns.
Rent teoretiskt ska det bli 25% vit blåögda, men teorin är ofta uträknad på x antal avkommor också.
Slumpen har även en hel del att säga till om. =)

Haztparken
0

#2 #3 Okej får se då vad de blir :D

#1 Tack så mkt :DD

Ängels föräldrar har dessa färger, pappan: havanna otter wienertecknad. Mamman: Viltgul.

Hennes farmor har: Vit bö och farfarn: Havanna

Mormor och morfar: okända

Theodores pappa bor i Tyskland står det så vet ej färg. Hans mamma har gul/blå wienertecknad, blåögd.

Hjälpte detta något? :)

Haztparken
0

Putt :)

KaninEmma
0

Putt^^

// Emma :D

Fatma
0

Kanske borde skriva ras? :)

Mvh Fatima

Medarbetare på Lejonkaniner.ifokus                                                        http://nastansjonskaniner.webs.com

Haztparken
0

#7 Oj har jag glömt det! :S Mamman är lejonhuvad blandras och pappan renrasig lejonhuvad ;)

imsuchadiva
0

Varför ska du avla på en blandras kanin? :)

Haztparken
0

#9 Asså mamman har ett himla fint temperament och hela paketet! :) I mina ögon så ser jag inte blandras=inget att para med. Dom kommer att säljas som kelkaniner eller t.ex. PET-utställningar om man nu vill det.

Jag har bara 3 kaniner, 2 är honor och hon är den enda jag kan ta en kull på och jag vill så gärna och har ett syfte med kullen också. Ska ju starta en seriös uppfödning senare med renrasiga då förstås. =) Så det är bara nu som jag använder en blandras i kullar.

imsuchadiva
0

Okej :) Jag barar undrade.

Tog själv en blandras kull i våras. Ville bara veta ditt syfte med kullen.

Lycka till med ungarna sen :)

EllanA
0

Theodore var ju jättesöt ju!

Haztparken
0

#11 Tack :) Jo det är ju viktigt att ha ett syfte med sina kullar tycker jag.

#12 Ja visst är han :D