Kanin iFokus

Kanin

Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 859 ggr
GabbiS87
0

Mantel/wiener/japan

Kan någon förklara skillnaden för mig?

Jag har tittat på bilder också försökt fatta alla olika teckningar men får inte in det i mitt huvud. Kan ju även vara flera samtidigt eller? Typ japan och wienertecknad på samma kanin ^^

Bildexempel är bra också!! ;)

Sashhi
0

Finns inget som heter mandel som färg. Om wienerteckningen finns som artikel. Japantecknat också tror jag.

Not your mom, not your milk.

Kristall
0

Här finns bilder på olika godkända teckningar, och här finns information om wienerteckningen. Glad

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

GabbiS87
0

#1 Jag pratar inte om färger utan teckningar.

#2 Tackar!!

Zvintos
0

#3: Finns ingen teckning som heter mandel heller, utan den heter mantelteckning. =)

GabbiS87
0

#4 Vet inte varför ni får det till att jag menar bara mandel? Är det rubriken som gör er förvirrade? För det står inte japanteckning eller wienerteckning heller…..

Jag menar alltså mandeltecknad/wienertecknad/japantecknad. Men skrev inte det i rubriken för att det var lite långt!! ^^

Zvintos
0

#5: Men det finns inget som heter mandeltecknad, utan manteltecknad med ett T. =)

Emma-lundqv
0

#5: Tror de blev lite förvirrade eftersom det heter mantelteckning, inte mandel :)

GabbiS87
0

#5 Jahaaaa :D Då förstår jag ju hur den ser ut också :) Tänk vad en bokstav kan göra!! Tack Ninni!

GabbiS87
0

#7 Haha jaa det är klart! Blev lite konstigt :)

jossan84
0

http://kaninfarg.se finns rätt mkt information. Under 'vitfläcksanlag' finns information om brokning (som ger mantelteckning) och wiener. Japateckning är inget vitfläcksanlag så den finns att läsa om under 'B-locus'. Finns flera bilder på alla teckningarna :)

exitingsvillemo
0

Bra sida! Fick nästan svar på alla mina kaniners färger. Fast en del färger är snarlika varandra, där måste man läsa på lite genetik antar jag. =)

Rorosjons
0

Toppen sidor =D