Inackordering av kanin i Kumla?
Som det ser ut nu bär flyttlasset till Kumla vid årsskiftet.
Problemet är att balkongen är på tok för liten, att jag knappt får plats med en kanin ens.
Inne i lägenheten har vi ett rum som står tomt, men vill inte flytta in kaninerna då jag vet att jag blir dålig då.
Har redan testat det en gång förut och gick runt med konstant nästäppa och nysningar pga höet (höallergiker).
Så nu funderar jag ifall det finns någonstans att hyra in min 4-fackare.
Finns det möjligen någon här på forumet som bor i Kumla och kan tipsa om någon som kanske har lite plats över på gården, eller något stall som har en plätt/yta utanför stallet att hyra ut eller liknande?
puttar lite
#2: Inte ännu, men efter årsskiftet.
Om jag blir beviljad att läsa de kurserna jag tänkt. =)
Bra tips?, tänkte inte på att faktiskt hyra en box.
Tja, risken finns att jag reagerar, men det lär jag i sådana fall märka.
Blir ju ändå annorlunda att vara där 1-2 timmar/dag, än att ha den inne konstant.
#3 Min syster hyr stallplats till sin häst och jag tror att hon betalar 600 kr i kallhyra men då ingår ju rasthagar och bete. Så kanske du kan få tag i billigare än så. Nära till hö och halm i alla fall som du säkert skulle kunna köpa billigare. 
#4: Ja, det vore bra om det blev billigare.
Överallt jag kollar kostar stallplats runt 1500kr, och det känns lite väl. 
#5 Men det är nog inklusive in-/utsläpp samt foder och fodringar. Fråga efter kallhyra för endast en box, alternativt om du kan få ställa upp buren på gården bara.
Kan ju ändå vara skönt att ha kaninerna där det är folk och rörelse. 
#6: Ja, jag får göra det. =)