Diarre? Eller?
Idag när jag gick ut till mina kaniner så såg jag att den ena hoppade runt utanför sin box. Dom bor typ i en liten bod kan man säga. Jag bärde in kaninen i sin box igen och då såg jag nåt väldigt konstigt i hans bajslåda. Det såg lösare ut än diarre ungefär som brunt kiss. Jag blev väldigt orolig på vad det kan vara. Så jag tänkte att jag kunde fråga er och få veta vad ni tror?
Jag lägger in en liten bild också. Men datorn krånglar lite just nu så jag lägger in den i en kommentar snart.
Skulle inte tro det är någon fara. Naturligtvis lite svårt att säja saker säkert enbart via ett foto. Men urinens färg kan variera ibland. Är det en Hona eller hane? du har?
Det är en 5 månaders hane.
Aha, okej. Jag kan ju inte säja något säkert, men jag skulle gissa att det inte är något. Ring och rådfråga veterinär om du är tveksam.
Sådär kan mina kaniners kiss se ut ibland.
Speciellt om de varit ute och sprungit i hagarna hela dagen, dvs ätit en hel del gräs.
#4 Okej , tack för hjälpen!
Fall det är diarre ska man ta bort pellest och bara ha kvar vatten och hö eller? =)
#5 okej , ja mina kaniner fick vara ute ett ganska bra tag igår och fick lite blåbärsris också.
#6: Är det riktig diarré är det akut till veterinären som gäller, då det kan vara livshotande.
En lös mage (dvs kladdigt bajs) behandlas med hö och vatten.
Dock tror jag inte att det där är diarré, utan helt enkelt kiss.
#8 okej , tack så mycket för hjälpen! :)
Som Ninni skrivit. Kisset kan bli så om de t.ex. ätit maskrosblad.
Det är inte diareé, det är kiss =)