Älva har fått kaninungar :D
När jag var ute och tittade till mina kaniner, såg jag att Älva hade fått 5 underbara kaninungar :) (Den 30 aug dock)
Nu undrar jag om ni har några funderingar över vilka färger det kommer bli? :) Syns bara 4 kaniner på bilden, den femte gömmer sig under alla andra ;) Tänkte ladda upp fler bilder på dem så småningom :)
hehe är absolut inte bra på detta men den brokade blir nog svart brokad, sen är det la en japantecknad kanske gul/svart? sen kanske en till gul sen vet ja inte^^
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
va roligt!
tycker en ser svart brokad ut och en annan japantecknad - men även den kan ju vara brokad 
va har föräldrarna för färg?
// Matilda
Holländsk kanin i främst japantecknad blå/gul men japantecknad gul/svart och blått förekommer också.
Fransk vädur i främst chinchilla samt mantel.
Satin
#2 Mamman är viltgrå brokad och pappan är zobelsiames :]
Vad kul :D
// Emma :D
#5: Antagligen är det en zobel japan.
Dessa ser ut som svart/vita japaner, men är inte det rent genetiskt.
Antingen brukar dessa bli lite gul-brun-aktiga i det vita, medans vissa bara får en lite ljusbrun-aktig nos.
#11 ögonen äör blå:)
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
#12 Kan de verkligen vara blåa då? För varken mamman eller pappan har blå ögon. Jo, mamman har anlag för blåa ögon.
Hur söta som helst, grattis till dina sötnosar!
#7 ser ut att vara zobel japan.
Svart/vit japan kanske är möjligt, beroende på generna (om jag inte tänker galet).
#8 ser svart brokad ut.
#9 zobel japan, kan vara med brokning och/eller wienerteckning med tanke på att ett syskon har blåa ögon (= wienerteckning).
#10 samma färg som #9, men definitivt med wienerteckning.
#12: Har mamman anlag för blå ögon (vit blåögd eller wienertecknat i släkten) kan ungen definitivt vara blåögd.
Wienerteckning är ett sådant anlag som kan ligga dolt i generationer.
Så även om det inte syns i stammen, kan det mycket väl finnas i generna trots det.
#14 Tack ska du ha! :D
# 15 Okej tack för svaren :) Då borde alla vara blåögda förutom den svart brokade, om jag förstår er rätt? För deras ögon ser ut som på bilden #11.
Men till kaninungen #9 kan man säga att det är en Zobel japan wienerteckning, eller hur skriver man?
#16: Stämmer. =)
Ögat ser dock ut att kunna vara melerat, dvs både lite brunt och blått blandat.
Zobel japan wienertecknad skriver man i sådana fall. =)
Dock kan den också vara brokad, dvs Zobel japan brokad wienertecknad.
Men det kan vara svårt att veta förrän den själv fått en kull med en enfärgad.
Riktigt vackra ungar!
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Grattis till ungarna :D de var väldigt söta allesamman! (=
MVH Martina - Sjömorenskaningård
www.sjomorenskaniner.se <3
Medarbetare på teddykaniner.ifokus.se

Åh vilka sötnosar! 
Mvh Hanna