Skillnaden på bajs och bajs...
Är det lätt att se skillnaden på "blindtarmsbajs" och diaréer? Blindtarmsbajset är ju mjukare än pluttarna och om det blir trampat på så ser man ju inte formen på den ursprungliga bajsen.
Hoppas ni förstår mitt bajsprat…

#1 Jo jag vet hur den ser ut men det är just det när den plattas till och mister formen som jag undrar om det går att ta miste på den och en diaré?
#2: Nej, det går inte att ta skillnad på blindtarmsavföringen och regelrätt diarré, då diarré ju är rinnande.
Antar att du menar mer när kaninen bara har fått lite mjukare bajs.
Blindtarmsbajset brukar kunna ha en lite annan färg än kaninens vanliga bajs, samt att det ofta hänger ihop i klasar.
Mjukare vanligt bajs brukar ofta bara vara kluttar, precis som dem hårda, skillnaden är mer konsistensen.
#2 Åh, jaha! =)
Jag har själv inte haft en kanin som har haft diareé, men när mina kaniner har trampat på blindtarmsavföringen, är den mycket fastare än om det skulle vara diareé som är betydligt mycker rinnigare/lösare.

Tack för era svar. Är nog lite nojig… som "småbarnsföräldrar" lätt blir
Ramses lämnar lite blindtarmsbajs efter sig och när han sedan råkat trampa på någon så har jag börjat undra om det skulle kunna vara "torkad diaré". Inser själv att det låter lite hispigt…
Övertolkar nog allt min lille sötnos gör.