Kanin iFokus

Kanin

Etikett: måste-skriva-av-mig
Läst 1710 ggr
GabbiS87
0

Kanske blir en ny liten fluffboll!

Ikväll ska jag åka och titta på kaninungar, jättesöta vita bö teddyvädurar :-) Hoppas någon av dom vill flytta hem till oss!

Egentligen hade jag tänkt mig en lejonhuvad kanin från början men när jag såg dom här kunde jag inte motstå! ^^

Wish me luck!

[BonnieL]
0

Åh, vad kul! Från vem? =)

GabbiS87
0

#1 Ifrån Åsgrändens kaniner. =)

Dom lär vara ännu sötare i verkligheten så jag tror det blir svårt att motstå!

TereseE
0

Åh vad roligt! Vill se bilder när du kommer hem. Glad

[BonnieL]
0

#2 Lycka till, måste se massa bilder sen ju! :D

GabbiS87
0

#3 Absolut, om jag får med mig någon hem =) Dom är inte lev klara förrän nästa vecka. Men gå in på www.freewebs.com/tina_lin  det finns bilder på sötbollarna där =)

Lionella
0

Tina har jag samarbetat mycket med. :D Hon är en riktigt duktig uppfödare, hoppas du blir nöjd med din nya tuss om du köper en! :)

Stensjövallen - Belgisk Hare i viltrött
www.stensjovallen.n.nu

KexChoklad
0

hmm .. är jag den enda som hört mycket dåligt om henne ? :P

lycka till iaf!:)

// Elin

www.Duettvagenskaniner.webs.com

Medlem i Wienerteddy klubben!

Lionella
0

#7 Det snackas extremt mycket skit i teddyvärlden så de flesta teddyuppfödarna har nog fått något illa sagt om sig… Jag har som sagt samarbetat med henne mycket och träffat henne ofta. Hon är jättetrevlig och duktig :) Har själv en tuss från henne, som jag är en av de snällaste kaninerna jag träffat :D

www.stensjovallen.n.nu

annaforsgren
0

Vad kul!:) Teddysar är något av det underbaraste i världen^^

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

GabbiS87
0

#7 den här tråden är iaf inte till för att någon ska snacka skit om uppfödaren…. så det är ju orelevant vad du har hört.

#8 Jag håller med dig om att hon var väldigt trevlig, har ju bara träffat henne en gång och det var idag. Men ett väldigt bra första intryck.

Jag har iaf köpt Åsgrändens Pärla idag! Hon är så otroligt söt och förvånansvärt lugn efter 45 min i bilen =) Bilder kommer nog imorrn, jag vill inte störa henne nu när hon håller på att vänja sig vid sitt nya hem!

Kul att alla är så positiva! Tack ^^

Haztparken
0

Vad roligt! Grattis :)

Men skrev du inte att dom inte var lev. klara förrän nästa vecka?

GabbiS87
0

#11 Det stod v 39 på hemsidan men det skulle lika gärna kunnat vara måndag v 39 ;) Hon sa att dom kunde flytta idag så jag litar på det!

Lionella
0

#10 Åh så roligt att du köpte Pärla! Hon är himla vacker :)<3 Ser fram emot bilder på henne sedan :D

www.stensjovallen.n.nu

Lionella
0

#12 Ja ungar av mindre raser såsom teddysar klarar ju av att flytta några dagar innan de fyllt 8 veckor :)

Lycka till med tjejen!

www.stensjovallen.n.nu

Tarkie
0

Vill bara säga att dom kan fälla. Då får du din lejonhuvade ändå ^^

KexChoklad
0

säger som tarkan .. var beredd på det .  Nästan alla hennes ''teddybebisar'' har fällt av o blivit lejon

bara en varning alltså. #14 det där stämmer inte över huvudtaget . En teddy blir lika stor som en dvv . o dom behöver sin mamma tills dom är 8 veckor

// Elin

Lionella
0

#16 Det är självklart bäst om de stannar tills de är 8 v, men de klarar av att flytta vid lite tidigare.

www.stensjovallen.n.nu

Denna kommentar har tagits bort.
KexChoklad
0

#17 jo men det har ingenting med rasen att göra! så snälla ta reda på rätt fakta innan du säger nåt sånt!

// Elin

Tina-lin
0

#19 Om du läser vad det står i #14 igen så förstår du att hon syftar på mindre raser generellt, för mindre raser blir leveransklara tidigare än större raser som behöver länge tid med sin mamma och syskon. Pärla kommer inte må dåligt över att ha flyttat fyra dagar innan sin åtta veckorsdag :)

#7 Jag har hört en hel del dåligt om dig men jag sprider inte det vidare för jag vet ingenting om dig personligen. Så att du sprider sådant vidare säger mer om dig än mig.

#16 Nästan alla? Jaha det var mer än jag visste :) Men det är rätt Pärla kan komma att fälla då hennes pappa som är 14 månader har en mamma som just fällt, men det står på min hemsida :) Däremot står det inte på din hemsida något om Blazes föräldrar och att en av dem (kanske båda) har fällt. Man ska inte kasta sten i glashus eller för den delen vara otrevlig vilket jag tycker du är i denna tråd.

Lycka till med lilla Pärla Gabbi! :)

[BonnieL]
0

Angående att Pärla inte skulle kunna flytta fyra dagar innan hon har fyllt åtta veckor är absolut ingen fara. Det är lagligt att sälja kaninungar tidigast vid sex veckor, det är dock inget man rekommenderar. Och som ovanstående sagt är det de större raserna som fransk vädur, belgisk jätte, tysk jättescheck osv som behöver sin mamma längre. Så nu låter vi tråden handla om vad den skulle, om det är något ni fortfarnade vill diskutera föreslår jag att ni tar det via PM.

TereseE
0

Kan vi inte vara glada för att trådskaparen fått en ny liten kaninkompis istället för att börja klanka ner på kaniner som fäller? Blir så trist med allt skitsnack överallt.

Kollade hemsidan igår och Pärla var min favorit -stort grattis! Glad

KexChoklad
0

#20 nu är det så att jag inte hunnit uppdaterat min hemsida pga av fel på dator.

// Elin

Twinklys
0

Grattis! :) Riktigt söt fluffboll ^^

GabbiS87
0

Wow vilka härliga diskutioner det blev! Tycker det är riktigt löjligt att börja hacka på varann. Jag trodde den här sidan var till för att hjälpa och tipsa varann! Dålig stil!

Och som Tina säger så står det på hennes hemsida att ungarna hade "dålig" päls så jag visste redan om det. Om man är en duktig uppfödare så kan man också stå för saker, som pälskvalitet t.ex. Bara man är ärlig. Man säljer ju inte en bil med dolda fel utan talar om att "snart måste ni byta ljuddämpare".

Tack iaf till alla som är snälla och gulliga! =)