Kanin iFokus

Kanin

Etikett: färger-teckningar-och-raser
Läst 612 ggr
Hannsi
0

Vilken ras ska jag ha?

Vill ha lite synpunkter!

Ska som tidigare sagts köpa en kompis till min rex, en hona. Jag vill egentligen ha en frasse men mor min är inte lättövertalad (hon tycker att dom är för stora). Vill därför att ni väljer Vilken ras? ni "röstar" på och förklarar lite varför Skrattande

Kaninen ska helst vara en riktig gosekanin som kommer vara frigående i mitt rum och senare i min egen lägenhet (längtar!). Vill gärna veta hur pass mycket en normalpälsad kanin fäller jämfört med en rex? Min lillebror kan nämligen vara lite känslig mot pälsdjur men reagerar inte alls på min rex och kan i princip ha näsan i hans päls. Han reagerade inte på min förra kanin heller (hermelin/holländare) så kanske är han inte kaninallergiker (hoppas!).

Men i alla fall, Vilken ras? tror ni passar bäst som sällskapsdam till mitt energiknippe till rex? Kyss

Okej, jag får inte undersökningsgrejen att funka (kanske någon medarbetar som kan fixa?).

Här är alternativen iallafall:

* Dvärgvädur

* Holländsk kanin

* Rex

* Fransk vädur

[BonnieL]
0

Försökte få in röstningen men det funkade inte, kanske går senare Glad

Jag hade iallafall tagit en Fransk vädur eller rex, fransk vädur är en underbar ras, du kommer verkligen inte ångra dig om du skaffar dig en frasse. De är otroligt tillgivna och kelsjuka.

Rex har jag ingen egen erfarenhet  av, men det är ju bra att din lillebror verkar klara rex så bra.

Fatma
0

Tycker Rex, har ingen erfarenhet men som överstående sa är det ju bra att din lillebror inte verka reagera på rex. Och så kanske din rex passar bäst med en rex?

Mvh Fatima

Medarbetare på Lejonkaniner.ifokus                                                        http://nastansjonskaniner.webs.com

steelskaniner
0

holländare eller rex

TereseE
0

Frassar fäller väldigt mycket, så om din bror är allergisk är det nog bättre att du skaffar en rex till.

Annars älskar jag frassar, de är helt underbara på alla sätt och vis. Mina två är helt frigående innekaniner. Men nu i fällningstider måste jag dammasuga minst två gånger per dag. Så är han känslig skulle jag inte rekommendera en frasse, tyvär.

Hannsi
0

Åh, vad typsikt! Jag som var så himla sugen på en frasse Rynkar på näsan Men kan ju ifs skaffa en när jag flyttar hemifrån.

Rexar är himla goa och glada men jag vill nog ha en lite lugnare honkanin, Kanske en dvärgvädur rex..? Någon som vet uppödare? Glad

[BonnieL]
0

#5 Trasdockaa och Animalfriend föder upp dvärgvädursrex. Vart bor du?

Hannsi
0

#6 Tack! Jag bor i Malmö. =)

[BonnieL]
0

#7 Okej, då är Animalfriend närmast, hon bor i Kristianstad. Nu har hon en blandras kull mellan dvärgvädursrex och vanlig rex :) Här är hennes hemsida

imsuchadiva
0

Rex eftersom din bror inte verkar reagera på dem.

Hannsi
0

#8 Åh wow! Blandning av dvärgvädursrex och rex, det blir ju nästan som två flugor i en smäll :) Tack snälla för hjälpen! *hoppas att det blir en till tuss snart!*