Sjuk kanin, ta in ?
För ca 2 veckor sen dog två av mina kaniner, av okänd andledning. De blev magra och sen bara dog.
Kaninen som är kvar har nu också börjat bli mager, fast är fortfarande pigg. Vi har ställt henne på balkongen i en innebur för att vi ska kunna ha bättre koll. Imorn ska vi till veterinären eftersom det inte fanns tid där idag.
Men är det bäst att ha henne på balkongen eller ta in henne ? Svara helst fort!
En innebur på balkongen låter inte bra. Ska hon bo ute måste hon ha en året-runt-bur som skyddar mot väder och vind.
Hoppas det går bra hos veterinären idag!
#0 hade dom inte mask då?
/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

Hos oss är det rätt kallt på nätterna utomhus nu, bara 3 plusgrader var det för någon natt sen. Så jag hade nog hellre tagit in kaninen om du inte har en riktigt utebur till den.
Hoppas ni kommer på vad felet är! Håller tummarna för dig.
"You just have to belive…"

Nej, det var inte mask de andra hade.
Nu kommer Tessie dö också.
jaghataralltjustnu
#4 Har du varit till veterinären och de sa att det inte går att göra något alltså? Om det nu blir avlivning för henne så skulle jag rekommendera att du skickar för obuktion eftersom flera kaniner dött redan. Stor risk för att det är något smittsamt.
Tänker på om du skulle vilja köpa en ny kanin och då måste du ju veta att det inte finns någon smitta kvar som kan smitta även den.
oh no, kaninsjukan!! alla kaniner i världen dör!!
Håller med TereseE om att skicka för obduktion ifall hon inte skulle klara sig.

Vi var hos veterinären, vi har fått massa medicin. Om hon har kanin/har pest så är det 10% chans att hon överlever. Men det går ju fan inte att ge henne medicinen, hon VÄGRAR att svälja den. Och hon ligger bara still i buren.
#8 blanda den med mosad banan kanske??
/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

hon vill inte äta nått.
#8 Okej, så de tror att det är kaninpest? Stackars liten.
Finns vaccin mot kaninpest men det ska ju göras innan kaninen blir sjuk. Hemskt sorgligt att det skulle bli så här för dig och dina kaniner.

#8: Vad är det för medecin, flytande/tablettform? Om den är flytande så är det bara att använda en spruta och "tvinga" i kaninen det, hellre det än att den dör.
the vanity, it becomes insanity
Men om hon redan är så dålig och har så pass dålig chans att överleva. Varför tar ni då inte bort henne så hon slipper lida?

åh fy vad ledsamt att läsa detta…:-( hoppas allt går vägen för dig och din kanin. Ska hålla tummarna. Är det alltså kaninpest hon har?

hon är död nu. usch
#15 Åh, så tråkigt :(
Rest in peace.

..R.I.P….
Beklagar. =(

Beklagar :( vila i frid<3
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus