Kanin iFokus

Kanin

Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 614 ggr
Sisss
0

Vilka raser går ihop?

Är lite osäker så jag tänkte att jag kunde fråga er här inne :)

Jag tänkte skaffa en kompis till min kanin här hemma någongång i december/januari. Han är en dvärgvädur,  innebär det då att jag måste skaffa en till dvv eller kan jag skaffa t.ex. hermelin eller hollänsk?

Isåfall, är det någon som har någon mindre/större kanin tillsammans med en dvv och hur funkar det ? :)

Tacksam för svar! :)

[BonnieL]
0

Du kan ha i princip Vilken ras? som helst. Men personligen skulle jag inte sätta en jättekanin (belgisk jätte, tysk jättescheck, fransk vädur) tillsammans med en hermelin t ex.

Sweetienin
0

Jag skulle gissa att det går att ha hermelin eller holländae med en dvärgvädur, men har själv aldrig provat…
Men man ska nog inte ha en jättestor kanin tillsammans med en liten om dom inte är bra kompisar, men kan ju prova, men den stora kaninen skulle ju kunna skada den lilla, fast i vissa fall går det väll bra. :)

Kram Johanna

Medarbetare på hermelinkanin och julen.
Besök gärna min hemsida, vinterstigens kaniner

Salladshataren
0

Jag hade en dvärgvädur som gick tillsammans med en belgisk hare. Dem väger ca 3-4 kg…

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

malin--a
0

Så en dvärgvädur och en holländare skulle funka tsm?

[BonnieL]
0

#4 Ja, men man vet aldrig säkert, alla kaniner kan börja bråka.

Rorosjons
0

Antar att hanen är kastrerad och du köper en hona?
Håller med ovanstående, inte för stor storleks skillnad annars går Vilken ras? som helst bra ihop. Varför skulle rasen göra något =P?

Rajamaja
0

Jag har haft en dvärgvädurshane (kastrerad) tillsammans med en frassehona, och det gick hur bra som helst. De älskade varandra.

Jag skulle nog kunna påstå att det går att ha vilka raser som helst ihop, allt hänger på individens temperament och lynne. Det är mina erfarenheter iafGlad

malin--a
0

#5 haha jag vet inte, jag är en såndär person som orar mej för typ allt :p och a, han är kastrerad. och har väldigt låg rang, de är Vilma som bestämmer och han bryr sej inte ;) egentligen verkar de bara som att han är glad över att slippa bestämma, haha ! :p

Sisss
0

Tack för alla svaren!

Jo, han ska kastreras, annars skulle jag aldrig sätta ihop honom med en hona ;) Planerar att skaffa en till i december/januari och har funderat på en holländare :)

Emma-lundqv
0

Klart att det går att ha olika raser! :) Det största problemet om man har en stor och en liten kanin ihop är väl snarare att det blir krångligare att utfodra t ex pellets om de ska ha olika mycket.

MajaL
0

I princip vilka raser som helst kan kombineras. Man ska dock tänka på buryta när två kaniner ska gå ihop, och då även ta hänsyn till storleken och vikten på kaninerna.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se